Будівництво російського аміачного терміналу Тамань гальмує

Російські ЗМІ обурені повільним темпом будівництва стратегічного для «Тольяттіазоту» терміналу для перевалки аміаку, що повинен замінити потужності в українському Южному – через ОПЗ. 

 

З 1990-х років триває епопея з розвитку проекту. Будівництво було зупинено у 2005 і відновлено в 2015 році. Ввести в експлуатацію термінал розраховують у 2020 році. Через термінал планувалось прокачувати 2 млн тон аміаку. Крім того, ТоАЗ мав намір створити і портовий термінал для сухих добрив, здатний перевалювати 3 млн карбаміду на рік. Терміни запуску постійно відтягуються, з’являються нові перепони, у яких ЗМІ винуватять російських чиновників і натякають на корупційну складову.

 

Як пишуть видання, ділянки, що були орендовані під будівництво залізничної інфраструктури, опинились у власності приватних осіб. З ними розпочало судову тяжбу Федеральне агентство залізничного транспорту.

 

Ще одна проблема полягає в обвинуваченні ТоАЗа з боку адміністрації Краснодарського краю у самозахопленні деяких ділянок і незаконному спорудженні на них об’єктів.

 

Певна річ, ЗМІ стають на сторону хімпідприємства, а владу регіону обвинувачують.

 

В поточний момент аміак з ТоАЗ і заводу «Мінудобрєнія» у м. Розсош прокачується для постачання морем через аміакопровід і потужності терміналу в порту Южний, розташованого на території України. Російські виробники невдоволені тарифною і квотною політикою української сторони і бачать для себе великі ризики у майбутньому.

 

За даними агентства «Інфоіндустрія» у травні із Южного було відправлено близько 270 тис. тон аміаку, з яких близько 230 тис. тон становив російський транзит.

 

Інфоіндустрія за матеріалами російських ЗМІ, зокрема sz-fo.ru