Дмитро Гордійчук: «Ринок агрохімічної продукції прагне задовольнити потреби аграрія»

Київський агрохімічний форум став помітною подією в житті українського АПК. Цей захід можна назвати своєрідним барометром ринку мінеральних добрив та засобів захисту рослин. Хочеш виграти, зекономити, передбачити, одержати бажаний результат? Для цього мусиш бути постійно, як мовиться, у тренді. Форум став майданчиком для обміну інформацією та ідеями, пошуку шляхів розв’язання проблем агрохімічної галузі. Це вже п’ятий форум. Чим він відрізняється від першого, куди рухається ринок агрохімічної продукції? З такими запитаннями ми звернулися до Дмитра Гордійчука – директора компанії «Інфоіндустрія», яка є організатором цього заходу,

–В 2013-му перед трейдерами і аграріями стояли дещо інші завдання, на них тиснув корупційний прес. Податкова та дозвільна системи були дуже зарегламентовані, – говорить Дмитро Гордійчук. – Виробництво, постачання і використання агрохімічної продукції завжди ретельно контролювалися і на цьому чиновники добре заробляли. Цього року перед учасниками ринку стоять інші проблеми і завдання. Найперше із них полягає в тому, щоб забезпечити ринок високоякісними продукцією. На форумі, в залі і в кулуарах учасники активно обговорювали питання різниці між так званими генериками і оригінальними препаратами. І хіміки, і аграрії починають розуміти, що різниця, межа між ними починає розпливатися. Маємо ситуацію, коли провідні компанії з виробництва пестицидів викуповуються китайськими інвесторами. Тобто якість китайської продукції рухається у бік підвищення. Проте зараз подібні форуми використовуються не стільки для порівняння препаратів різних виробників, як для з’ясування певних технологічних нюансів та деталей, шляхів розкриття потенціалу добрив і грунту, збереження родючості останнього. Ми цього року побачили більше технологічних новинок. Наголошувалося також на необхідності реагування науки та виробництва на здатність бур’янів, шкідників та хвороб виробляти резистентну стійкість до засобів захисту. Змушують корегувати політику хімічних компаній і зміни клімату, аграрій у зв’язку з цим потребує вологозберігаючих технологій, в яких добрива мають грати не останню роль. Стояло питання цін, дефіциту деяких груп добрив в країні. На жаль, тенденції не дуже втішні для українських виробників в плані конкуренції із зарубіжними, адже вартість сировини дуже висока. А тому йшлося про необхідність державної підтримки галузі.

І внутрішній і світовий ринок хімічної продукції рухається у бік зменшення її собівартості, до повного задоволення запитів аграрія, які стають все складнішими. Йому треба швидкість, якість і результат. Він хоче, щоб хімія була доступнішою і швидше постачалася. В Україні це можливо, бо є вітчизняні виробники, створена широка сітка дистрибютерських компаній. Є компанії які чутливо реагують на потреби ринку. Вони мають системний характер роботи. Створили свої представництва в усіх регіонах. Серед них «Ерідон», «Агроскоп», «Єврохім», «Фос-Агро», які йдуть в ногу з часом і намагаються задовольнити потреби і великих, і малих аграріїв. Останнім вони продають товар за доступною ціною у дрібній розфасовці. Загалом, проблем з торгівлею стало менше, проте в питаннях підвищення професійної освіченості аграріїв ще не початий край роботи.

Ми говорили на форумі також про те, що інноваційність компанії вирішується не на торговому майданчику, а в наукових кабінетах. Усі компанії, які мають свої власні лабораторії, або користуються потужною науковою базою, зараз на висоті і мають майбутнє. Форум відрізнявся великим різноманіттям учасників. Якщо раніше в ньому брали участь лише трейдери, то сьогодні він об’єднав і продавців, і виробників, і науковців, і аграріїв.  Він був надзвичайно цікавим, бо ми змогли почути багато різних точок зору. Хочу подякувати всім делегатам Форуму за активну участь у ньому і запросити до подальшої співпраці…

Інфоіндустрія