Добрива U-Phos: інноваційність та ефективність

ІІІ Всеукраїнська конференція «Інноваційні добрива», яка відбулася в Києві 27 квітня, стала інформаційно-освітньою подією номер один для аграріїв та компаній, котрі спеціалізуються на реалізації мінеральних добрив на українському ринку.

Прагнення лідерства

Господар заходу – група компаній «УкрТехноФос», відома на українському ринку добрив з 2000-го року інноваційними підходами до організації виробництва та співпраці з аграріями. Підприємство сьогодні активно розвивається за кількома напрямками: виробництво і продаж комплексних мінеральних добрив та експорт сільськогосподарської продукції. Керівництво підприємством здійснюється з центрального офісу у Рівному. Закупівля сільгосппродукції та реалізація міндобрив, торгової марки U-Phos організовані через офіційні представництва, які охоплюють усю територію України.

Розгалужена мережа складів покриває майже всі регіони країни. Філії групи компаній розташовані у Києві, Дніпрі, Полтаві, Кропивницькому, Сумах, на Львівщині, Вінниччині, Хмельниччині. Це дає змогу провідним спеціалістам бути завжди поруч з клієнтами та надавати їм професійні консультації індивідуально під кожну культуру. Виробничі бази «УкрТехноФосу» працюють на Вінниччині, Дніпропетровщині, Рівненщині. В 2016 році група компаній збільшила свої виробничі потужності, відкривши новий завод на Рівненщині у селі Нова Любомирка. Це виробництво дає змогу виробляти 300 тонн продукції на добу, 10 000 тонн на місяць і відповідно 120 тисяч тонн на рік. Один завод забезпечує робочими місцями понад 100 спеціалістів різних напрямків від вантажників і машиністів до технологів та інженерів.

Комплексні мінеральні добрива виробляються цілодобово на сучасному модернізованому обладнанні, яке забезпечує абсолютну точність дозування та рівномірність змішування компонентів, тобто заявлена якість відповідає справжньому вмісту продукту. Унікальна технологія дає змогу використовувати обладнання,  не потребує імпортованого газу, що дуже вигідно. Основним продуктом групи компаній є амоній сульфат гранульований з додаванням гуматів, бору та магнію. Такі комбінації речовин підвищують засвоюваність поживних речовин на 30-50%, поліпшують екологічні показники, покращують фізичні, хімічні і біологічні властивості грунтів та забезпечують таку властивість продукції, як сипучість.

Комплексні безхлорні добрива групи компаній «УкрТехноФос» під торговою маркою U-Phos ідеально підходять для культур, які чутливі до шкідливого впливу хлору: картоплі, льону-довгунця, винограду, цитрусових, томатів, огірків, тютюну, а також культур, які мають підвищені вимоги до живлення сіркою, наприклад, гороху, квасолі, конюшини, люцерни, ріпаку, капусти. Власні атестовані лабораторії, на яких працюють провідні спеціалісти, дають змогу  контролювати якість, як вхідної сировини, так і готової продукції на кожному етапі виробництва. Висококваліфіковані технологи компанії, постійно працюють над створенням нових мінеральних добрив. Ексклюзивним дистриб’ютором «УкрТехноФосу» є приватне підприємство «Мінераліз». Інтереси компанії в Європі представляє авторизований агент – компанія «Альпарі-трейдінг»…

Діапазон виступів на конференції був доволі широким: від аналізу ринку до технологічних аспектів застосування мінеральних добрив. Планами щодо розвитку стратегії партнерства між виробниками та дистриб’юторами поділився голова ради директорів групи компаній «УкрТехноФос» Володимир Рудий; сучасні тенденції світового та внутрішнього ринку сульфату амонію детально проаналізував директор компанії «Інфоіндустрія» Дмитро Гордійчук; про шляхи оптимізації живлення картоплі столової в сучасних технологіях розповів завідувач кафедри агрохімії та якості продукції рослинництва ім. О.І. Душечкіна НУБіП України Анатолій Бикін; на особливостях сульфату амонію гранульованого ТМ U-Phos та технологіях його застосування під час вирощування сільгоспкультур зупинився кандидат сільськогосподарських наук Сергій Адаменко; сучасні мінеральні добрива охарактеризувала начальник випробувальної лабораторії ПП «Мінераліз» Людмила Стелько; оцінку фінансовим взаємовідносинам між виробниками та дистриб’юторами дала фінансовий директор групи компаній «УкрТехноФос» Вікторія Руда.

Постійно бути на висоті

–Працюючи на «Рівнеазоті», я тривалий час, як технолог, брала участь у виробництві добрив за державними стандартами, проектними схемами і так далі,  – розповідає начальник випробувальної лабораторії ПП «Мінераліз» Людмила Василівна Стелько.  –  У 2000-му році, коли з Росії перестали надходити апатити, ми стали шукати варіанти, згідно з якими на існуючих потужностях можна було б виробляти більш цікавий продукт, і зупинилися на вапняково-аміачній селітрі. Це була велика потреба внутрішнього і європейського ринку, в цю нішу одразу кинулося багато виробників.

Оскільки аміачна селітра – це фізіологічно кисле добриво, ми для нейтралізації цього фактора мали додати доломіт чи вапняк, а також кальцій і магній, які дуже необхідні рослинам, і утворити новий продукт, котрий має зовсім інші характеристики. І нам вдалося це зробити. Аналогічні схеми намагалися запровадити росіяни із Новомосковська, але їм це довго не вдавалося. Ми добилися того, що карбонат, який є в нашому продукті, вступає у взаємодію з нітратом амонію не на етапі виробництва, а лише в грунті, в цьому ж випадку утворюється нітрат кальцію, який незамінний для рослин. Підвищується ефективність засвоєння речовин.

–Ми знаємо, що вже працюючи на «УкрТехноФосі» брали участь в розробці технології виробництва сульфату амонію гранульованого. З якими проблемами ви зіткнулися при цьому?

– Річ у тому, що кристалічний сульфат, містить надлишок сірчаної кислоти, це надає йому гігроскопічності, він швидко вбирає в себе вологу, злежується і робиться однією великою грудкою вагою в тони. Окрім цього, ця надлишкова сірчана кислота при попаданні на листочки,  може завдати їм опіків. Перед нами стояло завдання зробити такий продукт, який може розсипатися. Стали шукати шляхи вилучення надлишкової кислотності, але при цьому треба було знайти якусь зв’язуючу речовину, яка сформувала б гранулу відповідної форми і міцності. Проблема в тому, що якщо ти щось починаєш додавати у сульфат кристалічний, цей продукт буде реагувати, і ця реакція буде супроводжуватися виділенням аміаку. Почали вести дослідження і зрозуміли, що гумат калію, це якраз те, що потрібно.

При його додаванні не втрачається аміак, він зміцнює гранулу і забирає надлишкову кислотність, окрім цього гумати є стимуляторами росту рослин, вони дієві під час засухи, я це на своїх вазонах перевірила: можна додати гуматів і можеш місяць не підливати – стоять зелені і гарні. Цей компонент дозволив нам використовувати сульфат коксохімічний. На першій базі ми вже поставили чотири гранулятори і почали виробництво. Сам зміст цієї технології і підходу полягає в тому, щоб кристалічний сульфат, який неможливо нормально використати для внесення, довести до прийнятної форми мінеральних добрив гранульованої. Дуже важлива деталь: в процесі виробництва добрив ми не використовуємо жодних енергоносіїв для висушування продукту. І наступний продукт, який почали виготовляти, сульфат амонію з додаванням бору. Він дуже важливий для соняшника, ріпаку і для кукурудзи. Представники Івано-Франківської зернової компанії, які беруть у нас цей продукт у великих кількостях, заявили, що для них це особливо важливий продукт, тому що не потребує повторного внесення бору.

–Ви ці обидва продукти довели до досконалості?

–Ідей щодо їх вдосконалення нам не бракує. По-перше, сульфат амонію потребує більш круглих гранул, по-друге, ми хочемо добитися більшої тривалості зберігання, при якій він не злежувався б, щоб мати на складах запас продукції, бо з коліс в пікові моменти виробляти достатню кількість продукції не вдається. Тобто прагнемо забезпечити стовідсоткову розсипчастість цих добрив. Думаємо і про додавання цинку, який необхідний для кукурудзи.

–Ці продукти унікальні на ринку, чи ще хтось їх пропонує окрім вас?

–За кордоном подібні продукти почали робити в Польщі і в Росії. Але вони заходять на наш ринок просто з гранульованим сульфатом амонію. Проте не додають у цей продукт бор і гумати. Але ринок дуже динамічний, ситуація на ньому дуже швидко змінюється, а тому, щоб бути на висоті, треба постійно продукувати нові ідеї та втілювати їх…

Все нове – забуте добре старе

–Ми пишаємося тим, що в 2016 році відкрили другий завод в Новій Любомирці Рівненської області, який удвічі збільшив виробництво продукції сульфату амонію гранульованого, – говорить голова ради директорів групи компаній «УкрТехноФос» Володимир Вадимович Рудий. – Це свідчить про те, що ми не стоїмо на місці в технологіях, намагаємося кожного сезону представляти новий продукт для внутрішнього ринку. Ось ця Третя Всеукраїнська конференція призначена для дистриб’юторів, після чого ми надамо глибоко технологічну інформацію для сільгоспвиробників на ще одному подібному заході.

–Що заважає розвитку українського ринку мінеральних добрив і зокрема поширенню продукції компанії?

–Брак оборотних коштів в аграріїв, ми це гостро відчуваємо, банківська система «лежить», вона не може задовольнити, попит економіки у фінансових ресурсах, які могли б збільшити можливості сільгоспвиробників і нашої компанії.

–Чи є труднощі із постачанням на підприємства «УкрТехноФосу» компонентів для ваших добрив?

–Проблем з поставкою речовин немає, платіть гроші і ви купите, що завгодно. Наразі активно використовуємо білоруську сировину, очікуємо відкриття нових каналів з інших країн, ми зацікавлені в їх збільшенні, бо робимо ексклюзивні речі, які дуже цікаві для наших аграріїв, котрі, своєю чергою, намагаються підвищити врожайність культур та ефективність власного виробництва.

–Ваша компанія інноваційна, які ще сюрпризи готуєте, які ідеї маєте?

–Все нове – забуте добре старе. Українські аграрії зіткнулися з проблемою досить закислених грунтів. Під час конференції виступали технологи та вчені, які інформували про тривожний рівень pH,  в цій ситуації слід виробляти такі продукти, які змогли б наші грунти розкисляти, поліпшувати з метою одержання максимального і якіснішого сільськогосподарського продукту. Я гадаю, що нам подякують і селяни–власники землі, оскільки ми поліпшуємо її якість, отже, підвищуємо ціну.

–Яке місце у вашому виробничому ланцюжку займає аналіз грунтів?

–Ми розуміємо значення цього процесу і він у нас на першому місці. Але окремого підрозділу, який цим спеціально займався б в нас поки що немає. Аналізом грунтів займаються партнерські компанії, під кожне наше конкретне замовлення під час польових досліджень власних продуктів,

–Ви підійшли до такого рівня, щоб виробляти ексклюзивні добрива на замовлення конкретної компанії?

– Так, є персоніфіковані замовлення щодо виробництва певних обсягів продукції за хімічною формулою конкретного мінерального добрива. Це можуть дозволити собі не тільки великі, а й середні компанії. Але ринок міндобрив сьогодні сформований на передоплатних умовах. Виробничника треба зрозуміти: ми повинні одержати замовлення і якусь оплату для того, щоб далі мати можливість закупити сировину і необхідні матеріали. Загалом, аграрій стає все більш технологічно вибагливішим, проте ми готові задовольнити його попит…

Олександр КАРПЕНКО.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry