Психологічний фактор в аграрному бізнесі не менш важливий, ніж опади

Врахування психологічних моментів є важливою умовою прибуткового бізнесу в аграрній сфері, наголосила у своєму виступі на конференції «Фермерське підприємництво. Стратегії 2018 року», яка проходила 12-13 грудня у Миколаєві, бізнес-психолог Ольга Карпенко.Дуже важливо подолати невпевненість, нерішучість, нездатність до виправданого ризику під час ведення аграрного бізнесу, налагодити стосунки в команді чи з партнерами. Експерт детально зупинилася на технології ведення переговорного процесу, який у 80% випадків закінчується для дрібних аграріїв провалом. Головна умова успішних переговорів – вдала самопрезентація.

На формування самопрезентації впливають і зовнішній вигляд (зачіска, здоровий вигляд, одяг, аксесуари, взуття, загальна охайність), і мова тіла (жести, дистанція до партнера), і ораторська майстерність (структурована мова без жаргону та нецензурної лексики, темп і манера мови, гучність голосу, інтонація, чіткість вимови). Фермер повинен досконало володіти інформацією про товар/послугу, яку пропонує.

Він повинен презентувати себе, як фахівця, що знає собі ціну. Постійно підтримувати емоційний контакт із учасниками процесу, вчасно помітити втрату інтересу співрозмовника, змінювати тактику, виявляти щирий інтерес, вміння вислухати опонента.

 Готуючись до переговорів слід чітко сформулювати мету зустрічі, спільно визначити час та місце найзручніше для обох сторін, зібрати максимальну інформацію про іншу сторону переговорів, вивчити пропозиції конкурентів та ринок товару.

Психологічна підготовка фермера не менш важлива для успішного бізнесу, ніж опади, кредити чи матеріальні ресурси, підсумовує експерт. В Україні вже достатньо фахівців в сфері психоаналітики, які готові надавати фермерам психологічні консультації. Ринок цих послуг в Україні поки що нерозвинений, але за ним велике майбутнє, передбачає Ольга Карпенко.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry