В Польщі обвалився ринок жимолості

Для виробників жимолості в Польщі поточний сезон доволі нелегкий. Деякі виробники не виключають навіть ліквідації плантацій у власних господарствах. "Я не хочу драматизувати, але я майже впевнена, що багато хто з вітчизняних фермерів ліквідують свої плантації. Головною причиною розчарування стала, звісно ж, велика проблема з продажами ягоди”, - розповіла порталу sadyogrody.pl. Ганна Литвин, співвласниця одного із господарств Польщі, що спеціалізується на вирощуванні жимолості.

«Найбільша польська компанія, що спеціалізується на закупівлі та експорті жимолості скоротила обсяги своїх закупівель до мінімуму, пояснюючи це відсутністю правового врегулювання щодо торгівлі жимолостю в ЄС. В той самий час, польські переробні підприємства ще не добре знайомі з цією ягодою і, у якості сировини, вона для них є занадто дорогою. Лише деякі переробники Польщі зараз наважуються закупити невеликі партії жимолості, у якості експерименту».

«На жаль, до кінцевого, споживача, як правило доходить ягода промислових сортів, менш солодка і кисла, таким чином, малоймовірно, що польський споживач в останні роки мав вагомі причини стати прихильником жимолості.

В мене, також, є інформація про те, що багато хто з фермерів вирішили заморозити частину свого врожаю, щоб дочекатися поки жимолость буде офіційно зареєстрована. Маємо надію, що це станеться вже в кінці червня”, — каже експерт.

За словами пані Литвин, всі, хто зараз займається жимолостю і хоче бути успішним виробником повинні сконцентруватися на грамотній маркетинговій стратегії.

«Нам треба пояснити споживачу, що це ягоди дуже поживні та корисні і підходять усім, хто веде здоровий спосіб життя. Регулярне вживання жимолості покращує і навіть лікує зір, знижує артеріальний тиск, виводить важкі метали з організму, запобігає виникненню раку.

Ефективна реклама, яка потрібна цій галузі зараз передбачає презентації, дегустації та маркетингові кампанії.

Це займе час та потребуватиме капіталовкладень. Але ми повинні це зробити, якщо хочемо отримувати гарний прибуток. Повірте, зараз досить великий відсоток населення взагалі не знає що є така ягода, як жимолость”, — каже Анна Литвин.

«Завдяки тому що весна в цьому році була ранньою і дуже теплою, в Польщі збір врожаю жимолості розпочався на 2-3 тижні раніше.

У цій ситуації я особисто бачу багато плюсів. Перш за все, це перша вітчизняна ягода яка , дозріває природним шляхом у відкритому грунті. Крім того, перевага у 2-3 тижні є немало важливою з точки зору залучення робітників на плантаціях, оскільки, польські фермери зіткнулися в цьому році із гострим дефіцитом робочої сили”, — додає експерт.

Нагадаємо, ціни на вітчизняну ягоду та інші фрукти, овочі, рибу та морепродукти, а також, м’ясну та молочну продукцію щоденно оновлюються на цьому порталі у розділі «Аналітика».

sadyogrody.pl

Інфоіндустрія