Україна має задіяти африканські резерви свого аграрного експорту

При грамотній побудові експортної стратегії, українські зовнішні продажі продовольчих товарів можуть бути збільшені найближчим часом мінімум на $10 млрд за рахунок їх реалізації в країнах Субсахарської Африки.Про це заявив засновник проекту GLOBAL UKRAINIAN DISTRIBUTION, INVESTMENT AND TRADING Артем Гудков в ході IV конференції «Стратегії експорту. Трейдинг і логістика», яка відбулася в Києві.

Виступаючи з презентацією стратегії експансії на ринки країн Субсахарської Африки, Артем Гудков зазначив, що сьогодні цей регіон світу покритий українськими товарами абсолютно нерівномірно. Так, близько 80% українського експорту споживається всього 5 державами континенту. «На 49 країн Субсахарської Африки припадає близько $880-890 млн українського експорту. 85% споживачів, що проживають в 49 країнах, практично не покриті нашою продукцією. Саме тому, як мінімум на $ 10 млрд. може бути збільшений український експорт продовольчих товарів тільки за рахунок країн субсахарської Африки», – зазначив фахівець.

Аналізуючи динаміку українського експорту на африканський континент, Артем Гудков зазначив, що починаючи з 2014 року падає український експорт до Єгипту – за останні роки він скоротився майже на $ 1 млрд, що становить 2,5% від загального обсягу українського експорту. Однак за рахунок того, що відбувається зростання українського експорту в інші країни континенту, динаміка експорту в Африку зростає.

«З приводу перспектив і динаміки експорту в країни Африки варто сказати, що коли виробник дивиться на які ринки йому краще постачати продукцію, то зазвичай оцінюють максимальний обсяг ринку по тих чи інших групах товарів і обсяг населення серед країн континенту. Але, на мою думку, питання експортної стратегії лежить в області перспективи. За даними Світового Банку, який опублікував прогноз зростання ВВП на період до 2022 р, Танзанія і Кенія щорічно «ростуть» на 7% в рік, зростання ВВП в Ефіопії – 10%. При цьому щорічний приріст населення в країнах континенту становить 5-7%. Сукупний же ВВП Африки становить $ 5,9 трлн. Тут проживає 1,2 млрд населення, з яких 313 млн становить середній клас, що дорівнює загальній кількості населення США. Таким чином, можна говорити про те, що саме в Африці буде велика потреба в продовольстві з України», – зазначив засновник GLOBAL UKRAINIAN DISTRIBUTION, INVESTMENT AND TRADING.

На думку Артема Гудкова, з точки зору потенціалу для українського агроекспорту, на сьогоднішній день Африка стоїть навіть вище країн Азії.

При цьому він звернув увагу учасників конференції на те, що питання експортної стратегії на даному ринку досить складне. Його рішення лежить в області дипломатії і можливості кредитування. «На жаль, українці дуже часто працюють в неконкурентних умовах в порівнянні з трейдерами, наприклад, з США або Бразилії, які мають можливість використовувати відстрочку платежу, як інструмент, який мотивує покупця придбати товар саме у них. Виходячи з того, що українські експортери не можуть собі дозволити цього, то залишається тільки підвищувати цінність нашого товару, а не гратися з його ціною. Адже з урахуванням складної логістики на ринки Африки ми дуже часто програємо тендери саме через підвищені ціни», – пояснив фахівець.

Артем Гудков підкреслив, що боротьба за ринки збуту з кожним роком стає все сильніше і сильніше.

«На сьогоднішній день поляки відкрили близько 70 торгових представництв по всьому світу для просування і промоуціі своїх товарів всередині країн споживання. Турки відкрили 54 посольства у всіх країнах Африки. Латвійці активно використовують інститут почесних консулів для просування своїх товарів місцевим населенням. На жаль, Україна не має таких інструментів. В Африці у нас тільки 11 посольств з них в 2 не призначені посли. Зрозуміло, що в таких умовах провести дипломатичну роботу і пролобіювати інтереси українських експортерів всередині регіону практично неможливо», – сказав Артем Гудков.

При цьому, на думку учасника конференції, сьогодні багато українських компаній вважають, що в Африці склався дефіцит певних товарів і всі чекають експортерів. «Насправді дефіциту немає. Потреби ринку покриваються в повному обсязі. Сьогодні питання лежить виключно в площині того, чи зможе Україна відбити у конкурентів частину ринку для себе і закріпиться на ньому», – резюмував Артем Гудков.

UkraineFood.org

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry