Аграрні ЗМІ кооперуються проти фейків та нечесної конкуренції. Бізнес та освіта долучаються

В Україні сьогодні користується наздзвичайним попитом  інформація з агротематики. Експерти відзначають значну  кількість останньої за низької  якості. Неперевірені дані та фейки, нечесна конкуренція і DDOS-атаки на ЗМІ, замовні статті, брак освітніх програм для агрожурналістів – ці проблеми вперше були підняті до обговорення в Україні та підписано Меморандум про кооперацію аграрних ЗМІ з бізнесом та наукою. 

22 грудня у Києві відбувся круглий стіл на тему «Вибір інформаційно-інвестиційної політики АПК України». Під час заходу представники аграрних ЗМІ, профільних громадських ініціатив та організацій, малі та середні фермери, представники аграрного бізнесу, науки та освіти та інші учасники агроринку підняли актуальне питання якості інформації у медіа-просторі і вирішили об’єднати зусилля, щоб підвищити професіоналізм аграрних ЗМІ і започаткувати просвітницьку кооперацію з агробізнесом та профільними асоціаціями, освітою і наукою.

У заході взяли участь Ольга Трофімцева, заступник Міністерства аграрної політики України, Катерина Звєрєва, засновник агентства для аграріїв «SAPIENZA», Джон Шморгун, президент холдингу AgroGeneration, Геннадій Борисичєв, правозахисник та громадський діяч, Ірина Наконєчна, засновник BrandStory, Іванна Панасюк, керівник спецпроектів Agroportal, Віктор Коваленко, член платформи Ukrainian Food Valley, а також представники агроЗМІ, профільних асоціацій, платформ і бізнесу.

«Довіра фермерів до аграрних ЗМІ – це те, над чим потрібно працювати. Що ми бачимо в Україні зараз? Занадто багато інформації про агросектор, але мало якості.  Тому ми ініціювали спеціальний проект, базисом якого є Меморандум, що показує готовність об’єднати зусилля медіа, освіти та бізнесу для того, щоб підсилити один одного, скооперувавшись», – зазначила Катерина Звєрєва, засновник медіа-агентства для аграріїв «SAPIENZA».

 Під час круглого столу відбулося підписання Меморандуму про кооперацію агроЗМІ, освіти та агробізнесу для досягнення цілей сталого розвитку ООН та стратегії України 2020. Ключовим завданням Меморандуму є, щоб Україна входила в першу тридцятку рейтингу Всесвітнього банку “DoingBusiness”, відповідно до стратегії України 2020.

«Незалежна преса дуже важлива для агрокомпаній, та для України в цілому. Інвестори не тільки перевіряють фінансові дані: що посіяно, що сіється, а й роблять моніторинг ЗМІ, аби дізнатися, що розповідають про компанію та який вони мають публічний імідж»,- зазначив Джон Шморгун, президент AgroGeneration.

 «Коли потенційні іноземні партнери приймають рішення стосовно співпраці з українським бізнесом, одним з важливих факторів, які впливають на прийняття рішення, є сформована в медіа-просторі «картинка» країни та наявна інформація про умови ведення бізнесу в ній. Тому ця інформація має безпосередній вплив як на розвиток торговельних відносин на національному рівні, так і на залучення іноземних інвестицій. З іншого боку, фахові ЗМІ є важливим джерелом корисної інформації для вітчизняного бізнесу в процесі аналізу ринку чи збору первинної інформації при прийнятті рішення щодо виходу на експорт. Можна сказати, що якість інформації в агроЗМІ прямо пов’язана з успішністю українського бізнесу і країни на зовнішніх ринках. Тому ми вітаємо підписання такого Меморандуму між агроЗМІ та агробізнесом: працювати над досягненням глобальних цілей завжди ефективніше разом», – розповіла Ольга Трофімцева, заступник Міністра МінАПП України.

 «Публікації в ЗМІ – це не самоціль. Варто розуміти, що формування бренду – це не тільки і не стільки стаття в ЗМІ, скільки сукупність багатьох інструментів і технологій. Для управління комунікаційними потоками, треба визначитися з цілями, для яких вам потрібна публічність. По-друге, виберіть ті канали комунікацій, які будуть найбільш ефективні для вашої цільової аудиторії»,- порадила Ірина Наконєчна, експерт з комунікацій, засновник BrandStory учасникам аграрного ринку під час круглого столу.

Підписанти Меморандуму домовилися про розповсюдження інформації між учасниками Меморандуму і залученими в процес учасниками агроринку, про проведення фахових тренінгів для трансферу знань між журналістами, фермерами, агробізнесом, іноземними та локальними інвесторами, профільними асоціаціями, наукою та освітою.

«Під час «круглого столу» було підняте  актуальне питання – нестача кадрів на ринку ЗМІ.

Сьогодні потрібно звернути увагу на те, яке саме перетворення закладає в себе видання і що воно хоче зробити, в першу чергу, в рамках 17 пунктів сталого розвитку . І для того, щоб визначити, наскільки компетентним є саме ЗМІ, потрібно звертати увагу на напрямок їхньої роботи і на те, як вони хочуть не лише висвітлювати інформацію, а й змінювати наш світ на краще. І те, що відбувається зараз в рамках сталого розвитку є надзвичайно важливим і ЗМІ є невід’ємною його частиною»,- повідомила Іванна Панасюк, керівник спецпроектів Agroportal.

Зазначимо, що кооперація агроЗМІ, агробізнесу та освіти має на меті організацію круглих столів, прес-конференцій, конференцій, форумів та інших заходів з інформаційно-освітньою метою для кооперації профільних агромедіа та учасників агробізнесу, у тому числі, щоб формувати імідж українського агробізнесу та локальних фермерів і іноземних інвесторів на зовнішніх ринках.

В свою чергу правозахисник Геннадій Борисичєв виділив кілька основних напрямків, які будуть ефективні, якщо їх об’єднати.

«Це інформаційний захист, юридичне супроводження і суспільно-політичне лобіювання.

Сьогодні в агробізнесі потрібно створювати своєрідну систему колективної безпеки, яка буде складатися не тільки з юридичного захисту, а яка буде включати також громадський захист, лобіювання та відстоювання інтересів у разі рейдерських захоплень, інформаційну безпеку»,- повідомив він

За результатами «круглого столу» його учасниками було вирішено об’єднати зусилля для реалізації спільних проектів для забезпечення чистоти інформаційного простору в профільних медіа, шляхом здійснення моніторингу якості і унікальності інформації про агробізнес та сектор АПК в інформаційному просторі локальних та іноземних ЗМІ, шляхом формування black-list ресурсів, які системно порушують авторські права інших ЗМІ. Координатор даної ініціативи буде здійснювати інформаційну, консультативну, юридичну, просвітницьку підтримку підписантів Меморандуму та інших учасників аграрного ринку для розвитку малого та середнього фермерства в Україні, для виходу українського агробізнесу на зовнішні ринки, для забезпечення сприятливих умов для роботи локальних та іноземних інвесторів в Україні, для стимулювання агроінновацій та технологій для АПК.

«Меморандум буде ще відкритий протягом січня, тож всі бажаючі можуть долучитися. Ми плануємо залучити до Меморандуму освіту і науку, тому що питання фаховості журналістів, які працюють в агротематиці стоїть дуже гостро. І треба передавати знання від фермерів до журналістів, як промоутерів вітчизняного агросектору і України в цілому і розвивати молоді таланти.  На сьогоднішній день до Меморандуму приєдналися Ukrainian Foid Valley, AgroGeneration, Асоціація оріховодів України, SmartFarming. Крім того, приєднатися до Меморандуму вже виразили бажання Сумський національний агарний університет, Академія органічного землеробства «Екогарден», такі ЗМІ як журнал “Агроиндустрия”, AgroNews, Agroportal, компанія Pro Agro, SEEDS, проект «Вони годують Україну»,  сайт “Пропозиція”,  інтернет-радіо AgroFM, ІА “Інфоіндустрія”, Агробізнес-Україна. При кооперації різних ЗМІ і агробізнесу легше надати дієву підтримку важливих ініціатив для держави, для фермерства, для залучення інвестицій і для експорту продуктів з високою доданою цінністю. Таким меморандумом і кооперацією хочемо підсилити український агросектор і Україну в цілому», – зазначила Катерина Звєрєва, засновник агентства для аграріїв «SAPIENZA».

Крім того, за результатами круглого столу було вирішено провести спеціальну конференцію вже навесні 2019 року.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry