Чотири міфи земельної реформи в Україні

Вчора в УНІАН відбулася прес-конференція з приводу намірів влади відкрити ринок землі з 1 січня 2020 року. Голова Аграрного Союзу Геннадій Новиков повідомив за підсумками цього заходу, що Аграрний Союз та АФЗУ створюють  Громадську коаліцію «Ні безвідповідальному продажу землі!»Громадській коаліції доведеться розбити кілька міфів.

Перший – неефективність нинішньої земельної системи. Насправді ж аграрний сектор України зараз майже вдвічі перевищив обсяги виробництва 1990 року. Сільське господарство ефективно розвивається, дає валютну виручку й формує 17% ВВП. З 2000 по 2014 рік при існуванні орендних відносин, виробництво валової продукції на гектар у порівняльних цінах зросло в 4,2 раза, без урахування інфляції. Орендна плата за аналогічний проміжок часу збільшилася в 4,7 раза. Інвестиції зросли в 6,5 рази.

Другий – всі інші повністю відкрили свої ринки.
Це також не зовсім так. Адже більшість європейських держав мають у державній власності набагато більше сільськогосподарських земель, ніж Україна. А в Британії всі без виключення землі є власністю корони, хоча й передані у користування. Ті країни, які свого часу пішов шляхом продажу землі з державної власності, нині за значно вищими цінами викуповують наділи назад для формування державного земельного банку.

Третій – продаж державних земель наповнить бюджет.

Насправді, після запровадження ринку, бюджети отримають кошти лише один раз, а далі власниками сплачуватиметься лише незначний податок. Якщо ж держава здаватиме власні землі в оренду, то в перспективі усього 10 років отримає вдвічі більше надходжень. І далі це співвідношення лише зростатиме.

Сьогодні орендна плата доходить подекуди до 15% від вартості землі. Тобто всього впродовж 7 років, здаючи землю в оренду, можна отримати її повну вартість.

Четвертий – власники отримують за оренду «мішок гнилої полови».

Насправді ж у сусідніх з нами державах плата за оренду землі нижча чим в Україні, а в окремих регіонах орендарі платять за гектар більше, ніж у Франції. А офіційна статистика демонструє середню вартість, в яку входять землі, які за документами здаються за копійки. І це якраз питання до податкової, чому вони ніяк не реагують на такі випадки приховування доходів. Якщо податківці візьмуться за тіньовий обіг землі, за нашими розрахунками, можна легко отримати 2,5-3 млрд дол. додаткових коштів до бюджету.

І цей перелік казок і лякалок можна продовжувати і продовжувати. Однак вони так само розбиваються об конкретні цифри. Люди, які працюють на землі, здатні обробляти її і годувати не лише нашу державу, а й ще півсвіту. Тому немає причин позбавляти їх цієї можливості.

Я закликаю усіх, хто має здоровий глузд і добре усвідомлює до чого може призвести необдумане відкриття земельного ринку, приєднатися до нас і спільно відстоювати інтереси аграріїв, громадян та всієї держави.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry