Перспективи агроекспорту у країни Перської затоки – Трофімцева

Україна за 9 місяців 2019 р. експортувала аграрної продукції на $15,6 млрд, що на 22% перевищує показник за аналогічний період попереднього року.

Про це в рамках дискусії «Експорт української продукції напередодні EXPO 2020: досвід, проблеми та виклики» зазначила громадський діяч, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019 р.) Ольга Трофімцева.

«Хоча у структурі експорту превалює необроблена рослинна продукція — кукурудза, соя, пшениця, ріпак, ячмінь — до десятки найбільш експортованих позицій також увійшли курятина, соняшникова та соєва олія, наприклад», — говорить вона.

Також екс-очільниця аграрного відомства звертає увагу, шо головні торговельні партнери України дещо змінили позиції у рейтингу ТОП-10.

«Якщо за 9 місяців 2018 р. найбільше аграрної продукції було експортовано в Індію, Нідерланди та Китай, то за аналогічний період 2019-го Китай вийшов на першу позицію. За ним — відповідно Єгипет та Нідерланди. Зі списку зник Іран, як десятий у рейтингу найбільших імпортерів, але з’явилась Німеччина, яка відразу зайняла 7 місце», — ділиться Ольга Трофімцева.

На її погляд, Україні необхідно продовжувати роботу над диверсифікацією аграрного експорту — і за товарною структурою, і за географією ринків збуту. Дуже привабливими у цьому плані є країни Перської затоки, одні з найзаможніших за ВВП на душу населення та одні з найбільших нетто-імпортерів продовольства.

З одного боку, на цьому ринку зростає чисельність населення, з іншого — активно збільшується ВВП. Тож сума грошей, яку пересічний споживач регіону витрачатиме на продукти харчування, теж зростатиме.

Найбільший торговий партнер України серед країн Перської затоки в сфері АПК — Саудівська Аравія, яка імпортувала харчових продуктів за 9 місяців поточного року на $354 млн ($589 млн у 2018 р., що на 64% більше, ніж у 2017 р.), ОАЕ, Оман і Катар.

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry