Продаємо не зерно, а його історію і статус – експортний кейс компанії «Арніка»

Агропромислова група «Арніка» обробляє 18,9 тис га земель, сертифікованих під органічне виробництво. Це один з лідерів органічного експорту з України. Про досвід налагодження поставок за кордон розказала Вікторія Васильченко, керівник відділу зовнішньоекономічної діяльності «Арніка Органік», під час конференції «Стратегії експорту. Трейдинг 2020».

Переломний момент в компанії відбувся в 2013 році. Тоді керівництво «Арніки» вирішувало, на яких напрямках зосередитися: вибирали між насінництвом і органікою. «Вибрали органіку і одразу орієнтувалися на експорт. Спочатку не розуміли, що це таке взагалі — почали з експорту в Європу партії в 4 тис т», — прокоментувала Вікторія Васильченко.

Наступним кроком було формування стратегії, потрібно було отримати відповідь на питання: які саме ринки потребують продукцію, що виробляє «Арніка». Зупинилися на Швейцарії, адже в цій країні середнє споживання органічних продуктів складає 320 євро на особу. Для виходу на ринок Швейцарії потрібен був їхній національний стандарт — це один з найскладніших стандартів з органіки. Японія, Канада, США – інші країни, на які орієнтувалася «Арніка». «Зайшли у всі ці п’ять сертифікацій і успішно підтримуємо ці стандарти», — додала вона.

Наступне важливе питання при експорті — чому варто обрати саме наш продукт? «Ми продаємо не зерно, а його історію і статус, як гарну картину. Займаємо преміальний статус в ланцюзі постачальника, завдяки системі простежуваності, що дає можливість клієнтові спостерігати, на якому полі була вирощена продукція, як вона вирощувалася, аж до температурних режимів в конкретний момент. Це все відбувається за допомогою GPS-навігації», — пояснила Васильченко.

Першу органічну продукцію «Арніка» реалізовувала в біг-бегах. «Це був початок, не дуже зручно і дорого, хоча й зараз і до сьогодні багато клієнтів бажають отримувати органіку саме так. Це те, за що в органіці платять кошти», — пояснила спікер.

Однин з ключових етапів – формування професійної команди. З початку виходу на закордонні ринки, оновлення штату відбулося на 60%.

Розвинена інфраструктура – наступна перевага «Арніки». Не зважаючи на те, що поля підприємства розташовані на Полтавщині, підприємство без перешкод може доставити зерно до Півдня країни і експортувати контейнерами. «Підвели залізничну інфраструктуру, один контейнер завантажуємо за 20 хвилин. Так само і залізничні вагони. Зараз проблеми є лише в викликах Укрзалізниці», — коментує вона.

Наразі дуже мало портів можуть забезпечити надійну простежуваність усіх логістичних процесів. «Ми їм робимо не анонсовані візити і особисто присутні на всіх відвантаженнях. — поділилася Васильченко. — Був досвід відправки на штати технічної коноплі до Штатів. Як клієнт забажає, так і зробимо».

Розширення міжскладської логістики і інвестиції в термінали – наступні кроки розвитку органічного підприємства. «Розглядаємо варіанти спільного інвестування, або довгострокові партнерські відносини», — підсумувала представниця «Арніки».

 

ІА «Інфоіндустрія»