16.10.2019
Про це “Інфоіндустрія” дізналась з інтерв’ю Боба Рейтера для EURACTIV.com.
У минулому році Bayer купив американську компанію Monsanto, яка виробляє гліфосат, щоб створити всесвітнього агрохімічного гіганта, але зіткнувся з низкою судових позовів від людей, нібито, постраждалих від застосування гербіциду, можливо, став у них причиною раку.
«Ми і наші конкуренти інвестували в розробку нових гербіцидів з 70-х років, коли з’явився гліфосат. І ми до цих пір не бачимо молекули з такими ж можливостями, як у гліфосату », – сказав Рейтер.
Після палких суперечок держави-члени ЄС в листопаді 2017 року відновили затвердження гліфосату, найбільш широко використовуваного в світі від бур’янів, на п’ять років і тепер продукти з гліфосатом можуть використовуватися в якості активної речовини в засобах захисту рослин до 15 грудня 2022 року.
За наступну оцінку відповідають чотири держави-члена ЄС: Франція, Угорщина, Нідерланди і Швеція.
Тим часом, гліфосат є предметом бурхливих дискусій як громадськості, так і наукового співтовариства.
Продовольча і сільськогосподарська організація ООН (ФАО) і Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) схвалили хімічну речовина, заявивши, що воно «навряд чи представляє канцерогенний ризик для людини». Такої ж думки дотримувалися Європейський орган з безпеки харчових продуктів (EFSA), а також Європейське хімічне агентство (ECHA). Однак, це суперечить оцінці IARC (Міжнародна агенція з дослідження раку), яка в 2015 році прийшла до висновку, що розчин гербіциду «ймовірно канцерогенний для людини».
Керівник EFSA Бернхард Урл сказав, що наступний процес повторної авторизації повинен також включати оцінку потенційної заборони цієї речовини з точки зору доступності продуктів харчування, біорізноманіття та доходів фермерів.
Bayer пообіцяв витратити близько 5 мільярдів євро протягом наступних 10 років в сегменті боротьби з бур’янами, і, згідно з Рейтеру, значна частина інвестицій буде направлена на те, щоб дати аграріям більш широкий вибір засобів захисту рослин.
«Ми також не хочемо, щоб клієнти залежали тільки від« самого кращого гліфосату ». Ми намагаємося досягти, це не повної заміни гліфосату, а продукту для доповнення гліфосату. Для нової молекулі потрібно від 12 до 15 років від створення до виходу на ринок. Це дуже довго », – додав Рейтер.
Інфоіндустрія
Читайте нас у Telegram