У Польщі можуть подовжити колію стандарту 1520 мм до порту Ґданськ

Логістична конкуренція за українське збіжжя і не тільки. Що, та у кого вийде хуткіше.

Експорт зерна з України є одним із пріоритетних напрямів польсько-української співпраці. Про це повідомив віцепрем’єр Польщі Ярослав Качинський, передає Rail.insider із посиланням на «Еспресо».

Посадовець пояснив, що наразі Польща не може прийняти все зібране в Україні зерно: до такого навантаження не готові ані порти, ані залізниця. «Проте Київ розглядає довгострокові перспективи транспортування через нашу країну, тому ми зараз укладаємо угоди, що можуть стати основою для великих інвестицій. У наших портах вистачає місця, а необхідні інвестиції можна залучити швидко», — зауважив він.

Основним портом для експорту українського зерна розглядають Ґданськ. «Також можна продовжити ширококолійну лінію, яка закінчується в Славкуві, щоб вона вела до Ґданська вздовж вугільної магістралі», — наголосив Ярослав Качинський.

Як повідомлялося раніше, Всеукраїнська аграрна рада запропонувала побудувати на території Польщі 300 км залізничних колій стандарту 1520 мм для прямих постачань українського зерна до литовського порту Клайпеда. Це дало б змогу уникнути перевантаження вагонів на/з євроколії на кордоні з Литвою та Україною.

Основна проблема залізничної логістики українських зернових у порт Клайпеди та інші європейські порти полягає в несинхронізованості українських та литовських залізничних колій стандарту 1520 мм та колій 1435 мм, що прокладені у Польщі. При цьому будівництво вузької колії в Україні займе чимало часу, тоді як питання експорту нашої агросировини та забезпечення світової продовольчої безпеки є критичним.

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry