10.12.2019
Вітчизняним виробникам продуктів харчування бракує експортних знань, тренінгів, ділових зустрічей. Наші підприємці досі не навчилися використовувати закордонні виставки як дієвий інструмент для просування продукції на закордонних ринках. Для вирішення цих питань потрібно створити експортно-кредитне агентство, щоб підтримати, в першу чергу, для малих та середніх виробників.
На цьому наголосила Ольга Трофімцева, колишня т.в.о. Міністра АПК, під час під час круглого столу «Експортна стратегія України та інституційні механізми підтримки національного експорту». Вона закликала присутніх бути прагматиками. «Світ змінюється дуже швидко, змінюються ланцюги створення доданої вартості, що існували 10-20 років тому. Варто дивитися, де Україна може зайняти достойне місце. Якщо подивитися на Стратегію, то вона більше включає сектор переробки, там чітко прописані цілі та кроки. Нічого погано немає в тому, що ми експортуємо зернові, яблука – їх можна продати багато і утримувати економіку на плаву», – зауважила вона.
Наше основне завдання на «Експо-2020» – презентація України з точки зору іміджу, додала вона. «Працювати є над чим, потрібно напрацювати конкретні пропозиції. Виробникам бракує експортних тренінгів, B to B заходів та зустрічей. Виставки – це системна, важка робота, наші підприємці ще не навчилися використовувати їх як інструмент. Немає культури follow up, не підтримуються подальші контакти», – додала Ольга Трофімцева. Експортно-кредитне агентство потрібно, в першу чергу для малих та середніх виробників.
Україна здатна змінити торгівельний баланс, але лише за прагматичного підходу, підсумувала вона.
Існуюча в Україні мережа інституцій з підтримки міжнародної торгівлі не спроможна забезпечити необхідний рівень ефективної підтримки українських експортерів. Національний експорт поступається імпорту, станом на грудень 2019 року негативне сальдо торгового балансу склало близько 10 млрд. доларів США.
Щоб покращити ситуацію експерти розробили пропозиції і виклали їх в новій експортній стратегії. Учасники круглого столу закликали уряд ухвалити 5-річну Стратегію соціально-економічного розвитку України. Основний посил документу – реальна робота Експортно-кредитного агентства, відновлення роботи двосторонніх Міжурядових економічних комісій, створити Раду з міжнародної торгівлі, створити закордонну мережу просування експорту, відновити експортну логістику, а також розробити стратегію виходу на нові ринки.
«Підтримка українських виробників на зовнішніх ринках має стати невід’ємною частиною цілісної співпраці влади та бізнесу. Ми маємо допомогти українським товаровиробникам розкрити свій експортний потенціал та спільно визначити, які конкретні кроки ми ще можемо зробити для реалізації Експортної стратегії», – прокоментував Микола Засульський, президент Київської торгово-промислової палати.
Участь у закордонних виставки – це лише один з варіантів просування, – переконана Алла Шаповалова, голова комітету з питань туризму та виставкової діяльності ТПП України. «Можливо потрібно запрошувати баєрів до України, організовувати для цього майданчики. Вкладення коштів в іноземних консультантів себе виправдовує», – додала вона.
ІА «Інфоіндустрія»
Читайте нас у Telegram