Українські пивовари опановують нові стилі пива

США випускає 13,2% крафтового пива від всього об’єму виробництва пива. Крафтовим, за визначенням незалежної Brewers Association, вважається виробництво з обсягами до 703 млн л на рік, незалежне (не більше 25% акцій можуть належати пивоварним компаніям-гігантам), традиційне – основою пива має бути солод, а всі інші компоненти мають лише поглиблювати смак. Американська класифікація включає понад 140 стилів пива.Класифікація пива «світле, напівтемне й темне», прийнята в Україні, давно не відповідає всьому різноманіттю крафтового пива, тому нині українські пивовари опановують нові й нові стилі.

В Європі не підраховують кількість крафтових пивоварень, немає асоціації як такої, — хоча відповідні союзи діють в Німеччині, Чехії, Італії та ін. Підприємства просто працюють над своїм пивом заради творчості. Звідси нюанси умовного позначення пива як крафту: інноваційні підходи до смаку – незвичні інгредієнти, локальні продажі, направленість на споживачів, які здатні оцінити особливості кожного сорту пива.

І якщо про крафтову революцію фахівці вже не говорять, то серед українських споживачів вона тільки розпочинається. Зусиллями організаторів, учасників та пивних суддів конкурсу East European Beer Award (ЕЕВА) вдалося за декілька років подолати шлях, який американські крафтовики долали десятки років. Класифікація пива «світле, напівтемне й темне» давно не відповідала всьому різноманіттю крафтового пива, і нині українські пивовари опановують нові й нові стилі. Так, якщо на перший Дегустаційний конкурс East European Beer Award у 2017 році було представлено понад 130 зразків пива у 11 стилях від 35 пивоварень, на другий у 2018 році – 265 зразків від 54 пивоварень у 13 категоріях, то на третьому конкурсі в 2019 році змагалися 342 зразки в 16 стилях пива, а ще сидру, від 80 пивоварень-учасниць. Загалом, у трьох минулих конкурсах взяли участь 169 броварень, продегустовано 737 зразків пива, пивними суддями стали 210 дегустаторів.

 

ІА «Інфоіндустрія»