20.06.2018
Україна — в ТОП-5 виробників черешні, але експорт цієї ягоди мізерний, не більш як 5-6% від загального врожаю. Про це розповіла Тетяна Гетьман, експерт експерт плодоовочевого ринку Східної Європи. Для порівняння, Іспанія продає на зовнішньому ринку майже третину всього урожаю, Італія — 13-15%, а Греція — до 25%.«Цікавим є те, що експорт в цих країнах зростає швидше, ніж виробництво. В Україні ж навіть у високоврожайні роки важко знайти ягоду експортної якості, — розповідає Гетьман. — Причина – відсутність належної інфраструктури в господарствах і розуміння вимог до ягоди в ЄС та Азії – ринках з найбільшим для України експортним потенціалом».
Фахівці вважають, що розвиток експорту української черешні гальмує «російський досвід» вітчизняних виробників. Росія була і де-факто лишається основним зовнішнім покупцем української черешні. Вимоги до якості там невисокі, тому українські виробники звикли продавати з саду все, що змогли зібрати.
Але в більш розвинутих регіонах діють інші правила. Треба витримувати калібр, максимально подовжувати сезон збирання за рахунок сортового складу садів.
Сергій Потапов, фахівець з розвитку плодоовочевого бізнесу проекту UHBDP, додає, що експорт черешні має починатися навіть не з калібрування врожаю, а з моменту цвітіння дерев. Треба зробити все, щоб отримати врожай ягід однорідної якості, калібр має становити 28+.
Нагадаємо, торік Україна продавала черешню до 6 країн світу, а загальний обсяг експорту зріс порівняно з попереднім роком на 60%. Постачання здійснювалось до Білорусі, Молдови, Польщі, Німеччини, Великобританії та Гонконгу.
ІЦ УАК за матеріалами agroday
Інфоіндустрія
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: