В Україні посилюється контроль за ринком харчів

Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства в сфері державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції», який набирає чинності 26 березня поточного року. Як повідомили AgriGator у Держпродспоживслужбі України, даний Закон направлений на забезпечення цивілізованого та прозорого ринку, боротьби з недобросовісною конкуренцією та іншими практиками нелегального чи напівлегального виробництва та імпорту нехарчової продукції, розумного балансу між суспільними інтересами та інтересами і правами підприємців.Документ вносить зміни до Закону України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції» (далі – Закон про ринковий нагляд)  метою якого є, зокрема, вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам (далі – вимоги).

Відповідно до Закону про ринковий нагляд органи ринкового нагляду здійснюють планові перевірки характеристик продукції, яка розміщена на ринку, у розповсюджувачів та за ланцюгом постачання продукції, характеристики якої не відповідають вимогам, визначають особу що ввела в обіг таку продукцію (виробника або особу уповноважену виробником або імпортера).

“У зв’язку з цим, суб’єкти господарювання зобов’язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання, який поставив їм відповідну продукцію.

У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей Закону про ринковий нагляд особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб’єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку (терміну) не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб’єкту господарювання цю продукцію”,- пояснили у відомстві.

Держпродспоживслужба також звертає увагу суб’єктів господарювання, що за результатами здійснення ринкового нагляду випадків, коли виробник продукції не може бути ідентифікований територіальними органами, існує велика кількість. Також, до Держпродспоживслужби постійно надходить інформація від виробників відомих брендів, що в Україні реалізується продукція, яка є контрафактною або не відповідає вимогам.

“Здебільшого, коли суб’єкти господарювання реалізують саме таку продукцію, вони не можуть надати документацію, що дає змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання, який поставив їм продукцію.

Прийнятий Закон передбачає, що розповсюджувачі, які надали документацію, що дає змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання, який поставив їм продукцію, за реалізацію продукції що не відповідає вимогам до відповідальності не притягуються, а у разі якщо суб’єкт господарювання не зможе надати таку документацію, то на нього накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 51 тисяча гривень”,- пояснили у профільному відомстві.

На думку фахівців Держпродспоживслужби, таким чином, в Україні стає економічно невигідно реалізовувати продукцію без документів, що дають змогу ідентифікувати суб’єкта господарювання,  який ввів в обіг продукцію, яка не відповідає вимогам, у тому числі контрафактну продукцію. AgriGator

Інфоіндустрія

 

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry