«Вітчизняна галузь тваринництва потребує докорінних реформ» — Сергій Бакум, СЕО Edinstvo Group

Компанія Edinstvo Group – провідний український виробник кормів для промислових клієнтів, фасованих комбікормів, преміксів, концентратів та кормових добавок. Центральний офіс розташований у Полтаві, промислові потужності – у Дніпропетровській,  Полтавській та Хмельницькій областях.

Нещодавно компанія уклала угоду про залучення інвестицій у розмірі $20 млн для будівництва заводу з переробки сої, розширення потужностей із виробництва кормових добавок та встановлення додаткових ліній з виробництва фасованого комбікорму.

Сергій Бакум, СЕО Edinstvo Group, розповів ІА «Інфоіндустрія» про подальший розвиток компанії.

 — Завдяки чому вдалося отримати інвестиції для майбутнього розвитку? Які параметри враховувалися?

— При виборі компанії наші інвестори оцінювали різні фактори: починаючи від досвіду у сфері виробництва кормів, репутації на ринку, відгуків партнерів, результатів проходження аудитів з контролю якості і до багатопрофільності портфоліо. Безумно, 27 років на ринку кормовиробництва – це солідний здобуток Edinstvo Group. Плюс 4 власні комбікормові заводи, спеціалізований преміксний завод, потужний відділ ветеринарного і зоотехнічного консалтингу, команда-фахівців із досвідом роботи на виробництві та гучним ім’ям у секторі АПК – все це наші переваги, які брались до уваги інвесторами.

— Які основні напрямки 5-річної стратегії компанії, що зараз розробляється?

— Плануємо подальше вдосконалення існуючої бізнес-моделі роботи компанії, а також розвиток експортно-орієнтованих напрямків діяльності. Основні зусилля будуть спрямовані на поглиблення сегменту переробки сировини, розширення асортименту іноваційних кормів, освоєння виробництва високотехнологічних кормових добавок.

— Що потрібно для відновлення тваринництва в Україні: інвестиції, допомога держави тощо?

— Розвиток кормовиробництва неможливий без подальшого поступального розвитку тваринництва. Наразі вітчизняна галузь тваринництва потребує докорінних реформ: від значного доопрацювання нормативної бази діяльності підприємств галузі до створення ринкових механізмів розвитку тваринництва та кормовиробництва.

Інвестиції в галузь тваринництва та кормовиробництва можливі лише тоді, коли потенційний інвестор буде впевнений в майбутньому свого бізнесу.

— На прикладі заводу Новакор, знаю, що на підприємстві дуже цінують кадри. Така ж ситуація і на інших заводах? Дефіцит яких кадрів відчуваєте і як вирішуєте цю проблему? Які соціальні гарантії надаються працівникам?

— Команда фахівців-однодумців – це один з ключових активів Edinstvo Group. Звісно, як і будь-де на виробництві в Україні, в галузі кормовиробництва є певний дефіцит кадрів робочих спеціальностей. При цьому на наших підприємствах створені конкурентні умови оплати праці, що дає змогу мінімізувати кадровий дефіцит. В питаннях пошуку кадрів тісно співпрацюємо із Державними центрами зайнятості, беремо участь у ярмарках вакансій, які проводяться місцевими профільними внз та коледжами. Особливу увагу приділяємо адаптації нових кадрів. Кадрова служба тримає руку на пульсі компанії, проводить тренінги, семінари.

Незабаром відкриваємо навчальний центр для налагодження процесів підбору кадрів, стажування, практики для студентів. Пишаємось, що частково закриваємо відкриті вакансії шляхом рекомендацій самих працівників. Це краща оцінка роботодавця, коли свій же працівник рекомендує тебе знайомим, друзям. Ті, хто потрапив до нас в команду, з нами і залишаються.

Щодо соціальних гарантій, то на заводах працівники забезпечуються безкоштовним харчуванням, запроваджений трансфер працівників на заводи чи офіси, офіційне працевлаштування та конкурентний рівень оплати праці.

— Повертаючись до планів по власній переробці: яке обладнання розглядаєте? Де будуть розміщені потужності? І де закуповуватиметься сировина?

— Основний акцент робимо на подальше нарощення та модернізацію існуючих виробничих активів компанії. Наразі на фінальному етапі запуск нашого проекту переробки сої, що дасть змогу забезпечити власне виробництво високоякісною білковою сировиною. В цілому при виробництві кормів використовуємо сировину локального виробництва від перевірених партнерів. Для нас першочерговим є якість та безпека як сировини, так і готової продукції. Усі виробничі потужності сертифіковані згідно ISO 22000:2018 (комбікормові заводи) та FSSC 22000 (премікcний завод NOVACORE).

— Чи застосовують на виробництвах енергоефективні підходи, у чому вони полягають, і які в подальшому будуть прийняті кроки для зменшення енергозалежності підприємств?

— Курс на поглиблення енергоефективності – одна із ключових цілей на найближчі 5 років. Адже відновлювані джерела енергії – це шлях до енергетичної незалежності виробника, а значить і для зниження собівартості виробленої продукції.

Виробництво на підприємствах Edinstvo Group повністю автоматизоване. Нашими партнерами в реалізації проектів автоматизації є провідні європейські компанії.

— Які нові продукти планують випускати на заводах Групи? І наскільки розшириться виробництво?

— Клієнтоорієнтованість нашого бізнесу та постійний аналіз потреб ринку дає нам розуміння тенденцій розвитку та актуального асортименту. Серед новинок, які в 2021 році стануть доступними для клієнтів- мелясні блоки-лизунці ТМ Баланс Оптима. Це дієвий спосіб корекції раціону, підтримки рубцевої мікрофлори, стимуляції слиновиділення та споживання сухої речовини корму.

Ще одна новинка – лінійка функціональних кормових продуктів ТМ Intelligent Nutrition. Функціональні премікси ТМ Intelligent Nutrition включають адсорбенти мікотоксинів, антиоксиданти, підкислювачі, пробіотики, пребіотики, імуномодулятори, стимулятори, модифікатори та інші.

— Наскільки екологічною є упаковка для комбікормів, чи передбачена утилізація, повторне використання?

— При виробництві продукції Edinstvo Group використовується виключно безпечна упаковка. Повторне використання упаковки для фасування комбікормів не передбачене. Всі використані матеріали утилізуються на спеціальних ліцензованих підприємствах.

— Які критерії успіху підприємства для Вас є найважливішими?

Найкращий показник успіху для нас – це репутація на ринку та довіра наших клієнтів та партнерів. За більш ніж 20-річну історію розвитку компанії ми досить вдало поєднуємо в роботі наш досвід, знання та інноваційні підходи.

 

Світлана Цибульська