27.01.2020
Таку думку висловив голова правління асоціації елеваторів України Олександр Лавренчук на Елеваторному форумі, організованому ProAgro. Серед факторів, які впливатимуть на елеваторний бізнес впродовж наступних десяти років: кліматичні зміни, запуск ринку землі, реформування системи влади в Україні. Флагманами зерновиробництва стають Чернігівська, Сумська область, Житомирська, Рівненська, Львівська області відповідно в ці регіони зміщується елеваторне будівництво.Досі великою проблемою залишаються зернові перевезення. Лише 200 елеваторів із 1200 потрапляють під критерій маршрутних відвантажень. Виходячи з цього, ринок шукатиме інші шляхи перевалки і транспортування, вже сьогодні будуються великі логістичні хаби в місцях вузлових станцій, куди з малих елеваторів фермери будуть доставляти зерно на елеватори маршрутні.
Ще один логістичний тренд. Січень. Дніпро не замерз, а тому питання обмеження навігації буде зняте. Дніпро експлуатуватимуть впродовж року, передбачає Олександр Лавренчук, і в перспективі він прогнозує бурхливий розвиток Дніпра, як транспортної артерії.
Він висловлює сумнів щодо реальності прогнозу, згідно з яким Україна зможе збирати 130-140 млн тонн зернових та олійних культур. Фахівці енергетичної сфери звернули увагу на різке падіння обсягів виробництва підприємствами «Укргідроенерго» через низький рівень води в Дніпрі. Олександр Лавренчук пов’язує це зі збільшенням виробництва зернових, оскільки це потребує великих обсягів води. А тому динаміка зерновиробництва в найближчі роки трохи зменшиться, елеваторний бум також піде на спад. Уже можна спрогнозувати певний профіцит потужностей. Нібулон, Кернел досягли оборотності елеваторів 2-3, інші компанії також підуть шляхом підвищення ефективності. Елеватори вже сьогодні почали запроваджувати програми лояльності для клієнтів, це означає, що загострюється конкуренція за поклажодавців.
Інфоіндустрія
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: