Агромаркетинг — 2021

90% людей мають досвід купівлі товарів зі смартфону.

52% людей уникають взаємодії з компаніями, що не мають адаптованого сайту.

80% людей переглядають промо-відео перед здійсненням покупки.

Майже 3.5 млрд людей використовують соціальні мережі, 74% з них використовують соціальні мережі для здійснення покупок.

Сьогодні ефективний маркетинг необхідний не лише для росту, без нього важко просто зберегти свої позиції. У тому числі, маркетинг є необхідним і для сільськогосподарських виробників, про що свідчить досвід МХП, Kernel, Астарта.

2 грудня в центрі Києва успішно пройшла конференція “Агромаркетинг-2021”, де провідні фахівці розповіли про власний досвід взаємодії зі споживачем та лідерами думки. Команда Інфоіндустрії відвідала захід, щоб зібрати основні посили та кейси.

Два вектора маркетингу

Будь-яке просування компанії має переслідувати обмежену кількість задач (цілей). В розрізі цього питання Міла Крутченко виділяє два основні вектора маркетингу: Big & Meaningful та Smart & Special. Дещо спрощено їх можна було би назвати загальним вектором (B&M) та персоналізованим (S&S). Перший напрямок передбачає роботу над пізнаваністю бренду, що дозволяє рухатися в напрямку лідерства в категорії, росту ЦА та формує високу значимість бренду. Це корпоративний шлях, що потребує тривалих інвестицій в медіа. S&S — це комплекс маркетингових активностей, що дозволяє “непомітно шептати на вухо” вузькому спектру потенційних споживачів.

B&M — це стратегія, яка може бути успішною за умови, що бренд розширює цільову аудиторію. Тобто, рекламовану продукцію починають купувати нові споживачі, які раніше не користувалися навіть товарами конкурентів. Ці маркетингові акції більше “заточені” на бренд, а не на специфікацію самого товару і мають важко вимірювану конверсію.

S&S передбачає персональну комунікацію з кожним окремим клієнтом, у тому числі, на повторні продажі.Найкраще працює поєднання одразу кількох короткотривалих кампаній з меншим бюджетом та кращими конверсіями.

Екран на заміну рукопотискань

Юлія Андрущенко розвинула тему комунікації з клієнтом “через екран”. Сьогодні стало не цікаво продавати заради одноразової наживи. Люди більше довіряють товарам, що виглядають стабільними та відкривають нові можливості. Бренд має бути позитивним та гуманістичним. 

Сьогодні відзначається тенденція, коли товари оцінюють не за їх назвою чи класом, а за спектром задач, які вони вирішують. Піца та макарони є різними товарами, але вони конкурують між собою, бо однаково швидко тамують голод. А на аграрному ринку конкурентами можуть стати аміноксилоти та витяжки з водоростей чи гранульовані й листові добрива.

Онлайн-продажі підняли на новий рівень важливість відгуків та рекомендацій. Онлайн-покупець не може відчути товар, потримати його в руці, тому звертаю увагу на досвід використання цього товару іншими людьми та блогерами.

Одна аудиторія — одна площадка

Юлія Кабул, Head of Digital МХП, розповіла про свій досвід сегментації соціальних мереж в МХП. Кожна соцмережа має свою цільову аудиторію, що потребує власного підходу та релевантної інформації.

Повноцінно картина виглядає, коли організація має окремі канали для комунікації з різними групами читачів: інвесторами, пайовикам, потенційними співробітниками.

МХП розвинув декілька проєктів: МХП Кар’єра (повідомляє про кар’єрні можливості, вибір професії, переваги роботи в МХП, тощо), МХП Пайовиками (про досягнення в регіонах), MHP Innovations (розкриває тему інновацій в харчовій галузі). Останній проєкт спочатку намагалися реалізувати в мережі Фейсбук, але “місцева” аудиторія його не сприйняла.

Істрія успіху Kernel

Одним з найцікавіших був виступ Оксани Коваль з Kernel. Та ми не хотіли обмежуватись поверхневою презентацією пані О. Коваль, тому підготували для читачів Інфоіндустрії ексклюзивне інтерв’ю. Трохи згодом Ви зможете з ним познайомитись в розділі «Думки експертів/Мнения экспертов».