Для розвитку зернових перевезень в Західній Україні необхідно реалізувати перевалку з широкої колії на вузьку

Для розвитку зернових перевезень в західній частині України необхідно реалізувати перевалку з широкої колії на вузьку та спеціалізовані хаби по перевантаженню. Для такого проекту буде потрібно $ 1,5 млрд.

Таку думку висловив директор з розвитку бізнесу «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев в інтерв’ю AgroPolit.com.

«Для розвитку цієї межі і елеваторних сховищ на ньому потрібно $ 1,5 млрд. Завдяки цьому з’явиться 5 млн т зберігання на західному кордоні, а перевалка складе теж 5 млн т. Це дозволить розвантажити порти включаючи залізницю цілому. Крім того, розвиток залізничного сполучення з ЄС дозволить зменшити кількість фітосанітарних сертифікатів, які вимагає сьогодні Польща для пропуску українських фур з зерном своїми дорогами », — сказав Андрій Рязанцев.

За його словами, через відсутність потужностей зберігання на заході України аграріям доводиться везти зерно автотранспортом, що виходить на 15-20% дорожче.

«Якщо везти на західний кордон — і там будуть відповідні потужності, то втрати істотно скорочуються. Арифметика проста. Сьогодні на тендерах по графікових перевезень ми пропонуємо свої вагони по 1100 грн в день, а клієнти готові платити за них по факту після торгів 1700 грн. За регулярним перевезенням (коли знижуємо фактор сезонності) цілком реально, що ціна вагона стабілізується на рівні 1100-1200 грн. Це суттєва економія коштів », — повідомив директор з розвитку бізнесу« Укрзалізниці ».

Інфоіндустрія