Експерт розказав, які ягоди буде вигідно вирощувати найближчим часом

Плодоовочева open space конференція «ПЛІДНИЙ 2022: РИНКИ. ТЕХНОЛОГІЇ. НІШІ» об‘єднала професійних українських виробників плодоовочевої продукції, постачальників технологій для галузі, фахівців ринку та тих, хто тільки планує інвестувати кошти в розвиток плодоовочевого бізнесу.

Прогнозам розвитку і діяльності глобальних плодово-ягідних ринків та України в ньому було присвячено виступ президента УПОА Тараса Баштанника. Фахівець, зокрема, акцентував увагу на неминучості розвитку експорту.

Наприклад щодо лохини Тарас Баштанник висловив таку думку: «Поступове зниження котирувань на внутрішньому ринку пов’язане зі зростанням пропозиції. А споживання не може зростати такими ж темпами, як виробництво. У 2023 чи 2024 році обсяги виробництва перевищать попит і більшість виробників обиратимуть — продавати в Україні, чи експортувати. Доведеться експортувати‎»‎.

Темі потенціалу та ринкових перспектив нішевих ягід присвячено виступ заступника директора з наукової роботи Інституту садівництва НААН України Олександра Ярещенка.

У своїй доповіді експерт зосередився на нішевих ягодах, їхньому потенціалі та ринкових перспективах у 2022 році. Зокрема, були розглянуті такі культури як: жимолость, обліпиха, суниця альпійська, ожина, актинідія (міні-ківі), бузина.

«Наразі в Україні спостерігається зростання зацікавленості у вирощуванні бузини, яке сколихнуло ринок та останнім часом залишається на слуху в багатьох аграріїв. Загалом, ягоди цієї рослини мають значні експортні перспективи, оскільки є сировиною для харчової та фармацевтичної промисловості. Але потенційним виробникам важливо знати й грамотно оцінювати потенціал цієї ніші, щоб остаточно вирішити, чи варто розпочинати роботу в ній. Також, на мою думку, актуальною культурою, на продукцію якої існує ринковий запит, є обліпиха», – коментує Олександр Ярещенко.

Практичні кейси з впровадження технології ощадливого збирання та їх вплив на бізнес овочівника представлено директором виробничо-консультаційної компанії «Заможна країна» Сергієм Душкою.

За словами фахівця, вимоги всіх каналів збуту овочевої продукції щорічно підвищуються і посилюються. Процес цей виробники зупинити не в змозі. Тому потрібно мати дорожню карту такої відповідності, що розрахована до останньої гривні.

«Пам’ятайте, додатковий прибуток можна знайти як на полі, так і в сховищі, а також у правильній стратегії продажів. Нашою компанією накопичено великий практичний досвід у вирішенні завдань з підготовки ґрунту, підбору посадкової та збиральної техніки, проєктів сховищ та складської логістики, оптимізації зрошення та підбору техніки з доробки та упаковки продукції та багато іншого»,- зазначає Сергій Душка.

Про важливість використання технології попереднього охолодження ягід під час конференції розповів комерційний директор компанії Van Dijk Technics -Андрій Марущак.

«Продаж ягід з поля одразу після збирання – це минуле століття. Щоб подовжити термін реалізації, зменшити втрати та підвищити ціну на продукцію садівництва, варто застосовувати технології охолодження та заморозки. Наразі на ринку представлений широкий асортимент такого обладнання та технологічних рішень для ягідників. Українські виробники також виробляють таку техніку, наприклад тунелі для шокової заморозки, які за якістю не поступаються європейським, а за ціною більш вигідні»,- повідомляє Андрій Марущак.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry