Говорити про красу верблюдів та шанувати батьків – що потрібно для виходу на ринок країн Близького Сходу

Логістика і значні культурні бар’єри – основні перепони для експорту аграрної продукції на ринок країн Близького Сходу (GCC). Для арабської культури важливо підтримувати постійні контакти, не обмежуючись діловим спілкуванням.

Виробляти навчилися, а продавати і експортувати – ще ні – так розказав про вихід на ринок країн Близького Сходу Святослав Дубина, керівник проекту Ukrainian Business hub in GCC, під час форуму «Стратегії експорту. Трейдинг 2020» 7 лютого. «Ми робили тестові поставки в Емірати полуниці і лохини. Мали значні переваги, бо в цей час ягоди фактично виробляє лише Україна і Польща, бо в Перу і Чилі це зимовий період. Але через проблеми логістики довести продукцію було дуже тяжко», — пояснив Дубина.

Крім нерозвиненої логістики, друга проблема торгівлі – ментальні та культурні відмінності між народами. «Нам важливо багато рухатися, бо ми люди з Півночі, тож наше основне завдання було – вижити в таких складних умовах. Для арабського світу зайві рухи не потрібні. Вони починають діяти, тільки коли впевнені в результаті».

Для арабів важливо підтримувати постійні контакти. «80% розмови – це просто поговорити, лише 5-10% часу бесіди будуть торкатися ділових аспектів», —  додав спікер.

Для них дуже важливе відношення до їхньої культури, батьків. «Іноді потрібно довго їхати кудись в шатри і дві години говорити про красу верблюдів. Але це дасть можливість наприкінці зустрічі укласти важливий контракт», — додала також Ольга Трофімцева, в.о. Міністра аграрної політики та продовольства України в 2019 році.

Для успіху на ринках арабських країн важливо мати там постійну фізичну присутність, тому Ukrainian Business hub in GCC відкриває компанії-представництва і залучає експатів з України. Для українських виробників є можливість заочної участі в виставках.

ІА «Інфоіндустрія»