31.07.2023
Експортери українського зерна віддають перевагу не Клайпеді, а терміналам на Дунаї.
Продавцям уже невигідно експортувати українське зерно через Клайпеду, вони шукають відповідну інфраструктуру в Дунайському регіоні. Про це заявив агентству BNS генеральний директор стивідорної компанії Bega (працює в Клайпедському порту) Лаймонас Римкус, передає Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
Компанія Bega раніше відвантажила невеликий обсяг українського зерна.
Як розповів Лаймонас Римкус, після того, як ціна на зерно (FOB) знизилася приблизно на 200 євро за тонну, продавці припинили везти його в Клайпеду через високу вартість транспортування.
«Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити через Польщу (транзитом до Литви, — ред.), була дуже високою, зерно коштувало 350–400 євро за тонну FOB (…), зараз ціна 200–250. Це означає, що торговці або виробники не можуть собі дозволити витрачати значні суми на транспортування, їм це невигідно», — переконаний очільник.
За його інформацією, значна частина експортованого українського зерна наразі спрямовується на дунайські термінали, що розширюються, тож посадовець має мало сподівань на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.
На думку Лаймонаса Римкуса, прориву можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через Європу, компенсуючи частину транспортних витрат.
Країни Балтії пропонують п’ять портів для експортування українського зерна.
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: