06.08.2019
Виноградний сезон 2019 року обіцяє багатий урожай і низькі ціни, як і в попередні два роки. Для виноградарів та ягідників одним з перспективних каналів збуту є мережі HoReCa та супермаркетів.За ініціативою фонду «Ласка» виноградарі Миколаївщини зустрілись з гуртовими закупівельниками, визначили бізнес-модель співпраці з компанією «Грибов», яка постачає плодоовочеву продукцію до ресторанів і супермаркетів м. Миколаєва, а влітку – ще й до готелів курортних зон. Перспектива взаємодії – прямі поставки плодоовочевої продукції без посередників.
– Зараз приймаємо невеличкі партії винограду. Цей напрямок необхідно розвивати на перспективу, – пояснює Олексій Віштаченко, керівник «Грибов». – Поки ми маємо закритий майданчик, на якому неможливо приймати або закупати, як на оптових ринках. Проте плануємо розширятися та будувати відкритий майданчик з більшими площами та цілодобовим графіком роботи.
HoReCa в основній масі споживає небагато винограду – тільки для прикрас салатів та інших страв, інші ягоди беруть краще. Сучасна тенденція ресторанів – заморожена ягода, яку використовують для приготування десертів, кондитерських виробів і багатьох страв. – Щоб налагодити зв’язки, треба розуміти обсяги, якість та ціну плодоовочевої продукції. Тоді визначаються умови співпраці, – каже Наталя Кононенко, директор мережі супермаркетів ТОВ «Союз Ритейл Д». – Якщо якість і ціна привабливі, протягом дня можна продати значну партію винограду з штабелюванням на піддони. А ягоди перебираються та викладаються в одноразову тару невеличкими порціями.
Товарний вид і місце значно сприяє продажу. За цим слідкують товарознавці супермаркету. Можливі і більші партії – мережа має обладнанні сховища.
– Продаж до супермаркету сьогодні – це реальний варіант для малих виробників. – додає Наталя. – Умови співпраці визначаються індивідуально, зручно для постачальників. Сортовипробувачі спроможні постачати елітні сорти та гібриди столових сортів винограду. Також і ягідники мають можливість надавати в сезон ягоду невеликими партіями.
Висновок за результатами обговорення: можливість збуту винограду і ягід в мережі ХоРеКа і супермаркетів існує. Попередня домовленість – почати пробні поставки поточного сезону з подальшим розширенням за умовами отримання очікуваного результату.
В продовження зустрічі булі обговорені декілька важливих питань: створення логотипу для Клубу виноградарів та планування виїздів до селекціонерів Херсонської області для обміну досвідом.
Максим Литвиненко UHBDP
Інфоіндустрія
Читайте нас у Telegram
Пов’язані теми: