15.12.2017
Підвищення ефективності дрібного фермерства значною мірою гальмується відсутністю маркетингових знань та навичок у цієї категорії виробників, таку думку висловила учасник проекту “AgroFM”, експерт Ukrainian Food Valley Наталія Маєвська під час свого виступу на конференції «Фермерське підприємництво. Стратегії 2018 року», яка проходила 12-13 грудня в Миколаєві.«Є міф, що маркетинг – це збут, але це поняття зникло разом із плановою економікою, – говорила Наталія Маєвська. – Вітчизняні аграрії часто ігнорують функцію маркетингу, думаючи, що це щось дуже далеке від реальності та практики. Насправді маркетинг має охоплювати весь ланцюжок створення продукту – від поля до столу”.
Щоб бути конкурентоспроможними на ринку, українським аграріям, що задіяні у плодоовочевому виробництві, слід об’єднуватись, бо один в полі не воїн, переконувала фермерів експерт. Вона наголосила, що у світі та й вже в Україні розвивається така форма об’єднань, як кластери. Ставши учасником кластеру, фермер отримує доступ до сучасних знань, технологій, техніки, посівного матеріалу, і завдяки цьому він реалізує продукт за вищою ціною, при цьому зберігаючи свою незалежність.
«Я впевнена, що світова тенденція щодо підтримки та розвитку кластерних ініціатив займе свою нішу в АПК України та допоможе нам здійснити такий довгоочікуваний та бажаний прорив у ефективності агровиробництва», – підсумувала свій виступ Наталія Маєвська.
Інфоіндустрія
Читайте нас у Telegram