03.03.2017
У газеті “Урядовий кур’єр” опубліковано список документів, необхідних для отримання дотацій сільгоспвиробниками. Зокрема, опубліковано форму податкової декларації зі сплати ПДВ і доповнення до неї, форму заяви про внесення сільгосптоваровиробника до реєстру одержувачів бюджетної дотації та форму заяви про зняття з реєстрації.
Наказ Мінфіну №275 про затвердження форми зазначених заяв зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 лютого 2017 і він вступає в силу з дня публікації. Повний перелік документів і зразки форм для отримання дотацій доступні для перегляду на сайті “Урядового кур’єру”.
Нагадаємо, спецрежим ПДВ для аграріїв припинив діяти 1 січня 2017 року. Натомість Кабмін все ж прийняв рішення про запровадження системи прямих дотацій сільгоспвиробникам, які займаються тваринництвом, овочівництвом, садівництвом та виноградарством. Розподіл дотацій має відбуватися відповідно до сум ПДВ, сплачених сільгоспвиробниками.
Однак із запровадженням нової системи виникли проблеми. Проект додатків, які запропонували в ДФС, передбачав, що суму дотацій вираховували б не на основі сплаченого ПДВ, а на основі податкового кредиту, який би виникав у аграріїв. Такий підхід автоматично позбавляв більшість агропідприємств права на отримання дотацій.
Українська аграрна конфедерація разом з іншими аграрними об’єднаннями України звернулися до влади та особисто прем’єра Володимира Гройсмана з вимогою виправити помилку. Саме завдяки цьому проблему було вирішено. За словами експертів, найбільшою перевагою нової системи дотування агросектору є те, що зведені до мінімуму корупційні ризики при розподілі держпідтримки.
Пов’язані теми: