08.10.2024
Російські ракети знову атакують чорноморські кораблі з українськими вантажами, український експорт.
Після того, як цілий рік жодне торгове судно не зазнало нападу, вчорашній удар став четвертим випадкеом, коли комерційне судно отримало пошкодження, уражене російськими ракетами в Чорному морі менш ніж за місяць.
Більше того, за останні дні кількість російських військово-морських кораблів у Чорному морі подвоїлася, по суті, повномасштабне вторгнення в Україну – яке зараз наближається до свого 1000-дня – вступає в нову фазу на морі. Пише видання splash247.com
Міністр закордонних справ України Андрій Сибіга в понеділок засудив російські ракетні атаки на два судна в південних портах України як “навмисну терористичну тактику”.
«Всього за два дні російські балістичні атаки пошкодили два цивільних вантажних судна в Одесі…», – написала Сибіга на X.
«Це свідома терористична тактика. Ми повинні об’єднати зусилля всіх відповідальних держав і організацій, щоб… забезпечити свободу судноплавства в Чорному морі та глобальну продовольчу безпеку».
За даними Міністерства інфраструктури України, вчора Росія обстріляла балістичною ракетою судно, завантажене українським зерном, у результаті чого одна людина загинула та п’ятеро отримали поранення.
Корабель «Оптима», яка ходить під прапором Палау, зазнала пошкоджень в Одеському торговому порту невдовзі після постановки для завантаження.
Віце-прем’єр-міністр України Олексій Кулеба заявив, що Росія “намагається знищити судноплавство в Чорному морі, що підриває гарантії продовольчої безпеки”.
Ще один балкер, завантажений українським зерном на експорт, був пошкоджений у неділю під час російського ракетного обстрілу в регіоні Одеси. Судно Paresa, яке плаває під прапором Сент-Кітс і Невіс, було вражене заявами росії про перевезення боєприпасів в Україну, які спростовує Київ. Українська влада повідомила вчора, що на борту судна було 6000 тонн кукурудзи.
Два інші удари пошкодили торговельні судна минулого місяця, в тому числі один біля узбережжя Румунії, який викликав сувору критику з боку Бухареста.
З липня 2023 року, коли Чорноморська зернова ініціатива за посередництва ООН розвалилася, Україні вдалося створити експортний коридор, за яким судна виходять із портів Одеса, Чорноморськ і Південний, щоб пройти через Дунай або обігнути узбережжя Болгарії та Румунії, виходячи на міжнародні ринки.
До цих останніх подій український експорт зерна розвивався найшвидше з початку конфлікту з Росією.
До 11 вересня цього року в регіоні не було жодного удару по торговельних суднах за весь рік, а обсяги по цьому експортному каналу перевищили обсяги попередньої версії ООН.
Аналіз брокера Braemar показує, що експорт зерна з Чорного моря значно змінився у віковому профілі, де переважають старі судна.
Частка балкерів віком від 20 років зросла до більш ніж третини цього року з приблизно 15% у 2020 році, більшість з них невеликі ручні вантажопідйомності від 20 000 до 34 900 дедвейтом і старіші панамимакс.
І навпаки, частка балкерів віком менше 10 років у цій торгівлі скоротилася з майже половини у 2020 році до лише 10% за останні п’ять років.
Також варто відзначити торгівлю сухими вантажами в регіоні, яка зникла за перші півтора року повномасштабного вторгнення, але український морський експорт залізної руди, в основному на кейпсайзах, продемонстрував помітне відновлення в 2024 році. Український експорт за перші дев’ять місяців року склав приблизно 11,27 млн. тонн, що вже становить майже 424% від загального обсягу за 2023 рік і 315% від загального обсягу за 2022 рік.
У той час як Росія була набагато агресивнішою в Чорному морі останніми тижнями, Україна, однак, не стримується, продовжуючи власні морські кампанії. Останніми днями Україні вдалося здійснити диверсію на російському тральщику, що базується в ексклаві Калінград, а також підпалити нафтобазу у Феодосійській області Криму. Феодосійський термінал, який також зазнав атаки в березні цього року, є найбільшим у Криму з перевалки нафтопродуктів, лише один такий термінал розташований у Севастополі.
За матеріалами splash247.com
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: