25.07.2019
В Україні вже мiсяць iдуть жнива. I активно в полях працюють бункера-перевантажувачi. Бестселери ринку та новинки розглядали в аналітичному департаменті ІА “Інфоіндустрія”.
Бункер-перевантажувач – це великий тракторний причіп, який створений спеціально для роботи в полі. Призначення такого причепа – прийом зерна з комбайнів, перевезення його до краю поля і подальше дуже швидке перевантаження в кузови вантажівок. Причому, швидкість заповнення може досягати 25 тонн в хвилину для “найшвидкісніших” моделей. Звідси і значні переваги при використанні подібної техніки. По-перше, використання таких причепів дозволяє звести до мінімуму пересування автомобілів по полю. Це економить паливо і знижує ущільнення землі шинами вантажівок. По-друге, збільшення швидкості прибирання зернових (за деякими даними до 40%!) і зменшення простою комбайнів. Що украй важливо в найгарячішу пору, коли кожна година має значення.
По-третє, ефективна боротьба з крадіжками зерна. Будь-який бункер-перевантажувач за бажанням замовника можна обладнати вагами з можливістю роздруку даних на принтері (які водій того, що трактора-буксирує зобов’язаний підписати). Ще більше просунутий і надійний варіант – передача даних на видалений комп’ютер в офісі.
Почнемо з Egritech (спільний продукт британських інженерів і української “Промислової компанії “Пожмашина”).На ринку представлені відразу три моделі: БНП- 16, БНП- 30 і БНП- 40 (тривісний, з однією підрулюючою віссю). Цифри – це об’єм зерна в кубічних метрах. Гідравліка, кузов і рами – українські, інші вузли і агрегати від відомих європейських виробників.
Завод “Бердянські жниварки” поки в якостi новинки представляє бункер-перегрузчик марки John Greaves моделі АНП30. Причіп може буксируватися зі швидкістю до 25 км/год. Для роботи з АНП30 потрібно трактор потужністю 180-220 л.с. Маса причепа 6,9 т.
Альтернативою бункерам-перевантажувачам може служити новий універсальний причіп KELT XXL від підприємства “Лозовские машини”. Він працює або як тракторний тривісний причіп (потужність трактора від 170 л.с.), або як автомобільний напівпричіп. У останньому випадку передній поворотний візок демонтується. Оскільки ширина “Кельта” не перевищує дозволені ПДД 2,6 метри, він може спокійно експлуатуватися на звичайних дорогах, не викликаючи питань у поліції.Розвантаження здійснюється вбудованим конвеєром з приводом від гідромотора. Причому, під стрічку може подаватися повітря з трьох ресіверів для зменшення опору роботі. При установці вертикального шнека (опційне устаткування), причіп перетворюється на бункер-перегрузчик. Цікаво, що він може бути оснащений системою регулювання тиску в шинах, як у армійських всюдиходів. Об’єм 28 м3. Вантажопідйомність 21 тонна. Маса у базовій комплектації 6,2 т. Довжина 10 м, висота 3 метри. Швидкість вивантаження 7 тонни/хв.
Американський бункер-перевантажувач J&M GC 31t-1 істотно відрізняється по конструкції від конкурентів. Не дивлячись на великий об’єм в 40,5 м3 і вантажопідйомність в 31,3 тонни, він одновісний і з одним похилим перевантажувальним шнеком. Особлива форма кузова у вигляді перевернутої піраміди забезпечує швидке переміщення зерна в нижню частину. Що дозволило обійтися без горизонтального шнека. А чим менше шнеків, тим менше вірогідності ушкодження зерна
Завод Кобзаренка має бестеллер — залізничний вагон, що нагадував по своїх розмірах, бункер-перевантажувач ПБН- 50 на чотирьох осях. Причому, перша і остання вісь що підрулюють, і управляються гідравлікою. Об’єм 50 м3, вантажопідйомність 38 тонн. Що є рекордом для подібної техніки європейського виробництва. Маса — 12 т. Довжина 11,52 м, висота 4 м. Швидкість вивантаження при 540 про/хв. – 6-12 тонни/хв., при 1000 про/хв. – 12-25 тонни/хв. (дані залежать від діаметру шнека). Необхідна потужність трактора 300 л.с. При виготовленні як завжди широко застосовуються європейські комплектуючі. Крім того, підприємство пропонує знімний вертикальний шнек з гідроприводом, яким можна оснастити універсальний причіп, перетворивши його на бункер-перегрузчик. Вартість такого устаткування 70-90 тис. грн Швидкість розвантаження 4 тони/хв.
Найбільший, важкий і солідний учасник нашого огляду – це американський гусеничний бункер Unverferth 2070 з рекордним об’ємом 70 м3, і вантажопідйомність в 51 тонну. Він відрізняється хорошою прохідністю і майже не ущільнює грунт при роботі. Гусениці не мають приводу, зате оснащені системою автоматичного мастила. Проте для роботи з таким величезним причепом знадобляться і що відповідають трактори потужністю 400 л.с. Довжина – 11,56 м. Висота 3,94 м. Висота розвантаження 4,65 м. Швидкість вивантаження також рекордна — 25,4 тонни в хвилину (ВОМ 1000 про/хв.). Подібний велетенський бункер-перегрузчик чудово підійде для великих господарств.
Олег Диващук, експерт з техніки ІА “Інфоіндустрія”
Читайте нас у Telegram