Щоб заробити, треба переробляти

З чим заходять аграрії у новий маркетинговий рік – коментар Миколи Пугачова AgroPortal.

У 2022 році порівняно з 2021-м середні ціни реалізації на зернові та зернобобові культури, на відміну від продуктів їх переробки, майже не змінились, зазначають в Інституті аграрної економіки. Вони збільшились лише на 1,8 % — з 6296,1 до 6406,3 грн/т.

Ціна реалізації пшениці взагалі зменшилась на 5,1% — з 6433,6 грн/т до 6104,7 грн/т, а ціна реалізації ячменю впала на 4,1% — з 5862,6 грн/т до 5623,6 грн/т. Найбільшого зростання зазнала реалізаційна ціна на жито — від 4470,5 грн/т до 4770,9 грн/т (+6,7%). Кукурудза на зерно подорожчала на 5,1% — від 6245,5 грн/т до 6563,6 грн/т.

Академік НААН, заступник директора ННЦ «Інститут аграрної економіки» Микола Пугачов акцентує увагу на погодному факторі, як суттєвому чиннику:

«Погіршення погодних умов поруч з іншими чинниками може призводити до стрімкого росту цін, така ситуація склалася на ринку цукру, ціна на який продовжує зростати».

За його словами, крім того, протягом кількох років прогнозується подорожчання паливно-енергетичних ресурсів і логістики, що також не сприятиме зменшенню цін.

Але ж, за прогнозними оцінками науковців Інституту аграрної економіки, у 2023 році високих цін під час експорту вітчизняної продукції ще не очікується. «При цьому вважаємо за доцільне орієнтуватися на збільшення обсягів переробки насіння соняшнику та зерна в Україні, розвиток тваринництва, а також пошук споживачів переробленої продукції — олії, борошна і виробів, тваринницької продукції тощо», — додає Микола Пугачов.

Інфоіндустрія

 

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Підпишись на Infoindustry