На ринку агрохімії не передбачається конкурентноспроможних замінників гліфосату

Виступаючи в кулуарах заходу «Діалог майбутнього сільського господарства» в Монгаймі, доктор Рейтер, глава відділу досліджень і розробок в області науки про рослини Bayer, сказав, що гліфосат може бути продуктом, який не має аналогів. У найближчі п'ять років на ринку агрохімії не передбачається конкурентноспроможних замінників гліфосату. 

Про це «Інфоіндустрія» дізналась з інтерв’ю Боба Рейтера для EURACTIV.com.

У минулому році Bayer купив американську компанію Monsanto, яка виробляє гліфосат, щоб створити всесвітнього агрохімічного гіганта, але зіткнувся з низкою судових позовів від людей, нібито, постраждалих від застосування гербіциду, можливо, став у них причиною раку.

«Ми і наші конкуренти інвестували в розробку нових гербіцидів з 70-х років, коли з’явився гліфосат. І ми до цих пір не бачимо молекули з такими ж можливостями, як у гліфосату », — сказав Рейтер.

Після палких суперечок держави-члени ЄС в листопаді 2017 року відновили затвердження гліфосату, найбільш широко використовуваного в світі від бур’янів, на п’ять років і тепер продукти з гліфосатом можуть використовуватися в якості активної речовини в засобах захисту рослин до 15 грудня 2022 року.

За наступну оцінку відповідають чотири держави-члена ЄС: Франція, Угорщина, Нідерланди і Швеція.

Тим часом, гліфосат є предметом бурхливих дискусій як громадськості, так і наукового співтовариства.

Продовольча і сільськогосподарська організація ООН (ФАО) і Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) схвалили хімічну речовина, заявивши, що воно «навряд чи представляє канцерогенний ризик для людини». Такої ж думки дотримувалися Європейський орган з безпеки харчових продуктів (EFSA), а також Європейське хімічне агентство (ECHA). Однак, це суперечить оцінці IARC (Міжнародна агенція з дослідження раку), яка в 2015 році прийшла до висновку, що розчин гербіциду «ймовірно канцерогенний для людини».

Керівник EFSA Бернхард Урл сказав, що наступний процес повторної авторизації повинен також включати оцінку потенційної заборони цієї речовини з точки зору доступності продуктів харчування, біорізноманіття та доходів фермерів.

Bayer пообіцяв витратити близько 5 мільярдів євро протягом наступних 10 років в сегменті боротьби з бур’янами, і, згідно з Рейтеру, значна частина інвестицій буде направлена ​​на те, щоб дати аграріям більш широкий вибір засобів захисту рослин.

«Ми також не хочемо, щоб клієнти залежали тільки від« самого кращого гліфосату ». Ми намагаємося досягти, це не повної заміни гліфосату, а продукту для доповнення гліфосату. Для нової молекулі потрібно від 12 до 15 років від створення до виходу на ринок. Це дуже довго », — додав Рейтер.

Інфоіндустрія