Українське збіжжя “робить” рекорди румунському порту

Порт Констанца відвантажив вже понад 12 млн тонн українського зерна з моменту початку відкритої агресії рф.

Найбільший румунський морський порт Констанца після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна, в тому числі — 8,6 млн тонн у 2022 році, 3,33 млн тонн — у першому кварталі 2023 року. Про це свідчать дані адміністрації порту Констанца, сповіщає ресурс «Порти України».

Загалом у 2022 році Констанца відвантажила 24,01 млн тонн зернових, у першому кварталі 2023 року — 6,6 млн тонн. Таким чином, минулого року українське зерно становило 36% усього експортного зернового трафіку порту, а в першому кварталі нинішнього року перевищило 50%.

Більша частина українського зерна до Констанци доправляється баржами через українські порти на Дунаї, вантажі також надходять залізницею та автотранспортом. Обробку українського вантажопотоку в порту здійснюють декілька стивідорних компаній. Більше половини українських вантажів обробляють компанії Comvex і TTS.

Проте, імовірно, нового маркетингового сезону експорт українського зерна через Констанцу буде зазнавати тиску через очікуваний високий врожай зернових у Румунії цього року. За оцінками консалтингової компанії Agritel, румунські фермери можуть збільшити збір пшениці цьогоріч до 10,35 млн тонн, відновивши обсяги після минулорічної посухи. Зі свого боку консалтингова компанія AGRIColumn прогнозує, що врожай озимих у країні цього року перевищить середній п’ятирічний показник.

«Новий урожай у Румунії, схоже, буде більше минулорічного. Це означає, що для українців може бути менше місця. Оператори не завдадуть шкоди своїм традиційним клієнтам», — сказав директор Comvex Віорел Панаїт у коментарі Reuters.

На думку керівника Comvex, який також очолює бізнес-асоціацію порту Констанца, більш ефективне управління рухом вантажівок і трафіком у порту здатне допомогти обробити зростаючий вантажопотік за відсутності нових портових потужностей зберігання, сумарна ємність яких нині становить близько 2 млн тонн. У компанії AGRIColumn дотримуються схожої думки: щоб вирішити проблему перевантаженості, порту потрібні інвестиції та єдина ІТ-система диспетчеризації трафіку.

Хоча Констанца залучила вантажопотік українського зерна після вторгнення, який нині перевищує третину усього зернового трафіку, поки найбільш успішним зерновим роком порту лишається 2021 рік, коли було відвантажено рекордні 25,2 млн тонн зернових. Тоді, крім власне румунських вантажів, стивідори порту обробляли зерно з Сербії, Угорщини, Австрії та Молдови.

Загалом у 2022 році, після початку масштабного російського вторгнення і переорієнтації українського експортно-імпортного трафіку, порт Констанца обробив 11,85 млн тонн українських вантажів. Крім зернових, порт перевантажував українську залізорудну сировину, контейнери тощо. Обробка українського вантажопотоку дозволила порту Констанца у 2022 році досягти рекордного вантажообігу, збільшивши показник порівняно з 2021 роком на 12% — до 75,5 млн тонн.

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Підпишись на Infoindustry