Українські аграрії просять скасувати акциз на базові та індустріальні оливи

Українські аграрії звернулися до Президента України, Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і Голови комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики щодо скасування акцизу на базові та індустріальні оливи з кодом УКТЗЕД 27 10 19 99 00, та його виключення з підпункту 215.3.4 Податкового кодексу України. Про це повідомляється на офіційному сайті УКАБ.

У зверненні зазначається, що у зв’язку з набранням чинності норм Закону України №466-IX, згідно якого товарний код 2710 19 99 00 «інші мастильні матеріали та інші дистиляти» включений до переліку підакцизних товарів зі ставкою €213,5 за 1000 л при імпорті зазначеної продукції. Варто зазначити, що під кодом УКТЗЕД 27 10 19 99 00 в Україну ввозиться 90% базових олив, які є сировиною для українських переробних заводів та індустріальних олив.

Обкладання зазначеним акцизом у €213,5 призведе до подорожчання вартості тонни продукції на 47%, що суттєво вплине на більшість галузей української промисловості, автомобільної, залізничної та інших галузей вітчизняної економіки, та автоматично матиме вплив на пересічних громадян, які є споживачем продукції українського виробника. Це також прямо вплине і на сільське господарство, адже призведе до зростання витрат аграріїв на оливи та мастила, як мінімум на 577 млн грн щороку, йдеться у зверненні —

Крім того, прийняті правки щодо обкладання акцизом сировини для переробних українських заводів, автоматично накладають масу вимог для роботи з цими маслами, без виконання яких підприємства не мають права ні зберігати, ні купувати, ні переробляти, ні продавати продукти, які виготовлені на основі базових масел, а порушення цих норм передбачає штрафні санкції мінімум від 200 тис. грн і більше. Відповідно, підприємства зобов’язані:

1) зробити і оформити акцизний склад згідно вимог законодавства, що зокрема передбачає встановлення лічильників та іншого обладнання;

2) отримати статус платника акцизу;

3) отримати ліцензію на виробництво, транспортування, зберігання і реалізацію акцизних товарів.

Також зазначається, що зміни до Закону прописані таким чином, що під час ввезення на митну територію сировини для індустріальних масел або базових масел, вантаж буде проходити лабораторні випробування для підтвердження, що масла не є дизельним паливом. Це вже створило додаткові корупційні ризики і неминуче призведе до простоїв масел на кордоні і, як наслідок, до збитків постачальників.

Інфоіндустрія