Український ринок шукає варіанти заміни білоруського дизеля

Про це заявив адміністратор інтернет-ресурсу Neftemarket.net Сергій Грачов, повідомив Traktorist.ua.По-перше, можна наростити обсяги переробки на Кременчуцькому НПЗ, частка якого на ринку зараз становить близько 10%. Також можна збільшити імпорт з інших напрямків, в тому числі по трубопроводу з Росії через Гомель і по морю в південні порти України.

«У разі своєчасної зміни логістичних напрямків і, як результат, відсутності дефіциту, ціна на дизпальне не повинна істотно змінитися, оскільки нафтопродукти білоруського виробництва займають не найнижчу цінову категорію. Крім того, поки ринок України забезпечений достатніми обсягами дизельного пального. Варто також відзначити, що в січні і лютому продажі нафтопродуктів традиційно падають, що також не сприяє зростанню цін. Більш того, за станом на 14 січня оптові ціни на ДТ знижуються (в середньому на 0,14 грн / л по відношенню на 10 січня) і ніякого підвищеного попиту не спостерігається », — зазначив Сергій Грачов.

Станом на 20 січня 2020 року білоруське пальне активно пропонується як в великооптовому, так і в дрібнооптовому сегментах нафторинку України.

З 4 січня були відновлені поставки російської нафти на НПЗ Білорусі. Обсяг склав всього близько 50% від звичайних середньомісячних обсягів переробки. Однак в планах на січень поставка 650 тис. т по трубопроводу і ще близько 100 тис. т залізниці. За словами Сергія Грачова, це дозволить не тільки забезпечити внутрішні потреби Білорусі в нафтопродуктах, а й частково відновити експорт.

Як зазначив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн, на дизельне паливо припадає 70% в балансі моторного палива України, а залежність від імпортних поставок становить майже 90%.

«Це говорить про важливість створення диверсифікованої системи поставок, причому як шляхом збільшення внутрішнього виробництва, так і максимального полегшення імпортних поставок. Це дозволить не тільки налагодити стабільне забезпечення, але і знизити закупівельні ціни, які поки залишаються максимальними в регіоні », — вважає Сергій Куюн.

Інфоіндустрія