УЗА: діяльність «Укрзалізниці» потребує прозорості

Українська зернова асоціація вітає налаштованість АТ «Укрзалізниця» на діалог з бізнес-середовищем, зокрема учасниками зернового ринку, та наголошує на важливості продовження діалогу та комунікації на високому рівні.

Прозорість та відкритість у роботі залізничного монополіста дозволяє вибудувати справедливі правила гри для всіх учасників ринку залізничних перевезень та сподіватися на підвищення ефективності роботи АТ «Укрзалізниця».

УЗА позитивно оцінює врахування частини пропозицій зерновиків у проекті Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, однак вважає, що низка положень договору досі потребують доопрацювання і врахування зауважень бізнес-середовища у новій редакції Договору. Зокрема, йдеться про документальне оформлення взаємовідносин відправника та перевізника, фінансові взаємовідносини та відповідальність сторін тощо. Всі  пропозиції зерновики офіційно надали до УЗ та сподіваються на їх врахування.

УЗА наголошує на критичній важливості ефективної роботи залізниці для аграрної галузі та зернового ринку зокрема. Як відомо, виробництво та експорт зерна в Україні щорічно зростає. Так, за експертною оцінкою УЗА, у найближчі роки очікується зростання виробництва зерна і олійних до 100 млн т, експорту – до 70 млн т. Україна впевнено рухається до цих показників і вже цьогоріч виробництво зерна сягнуло 98 млн т, а експорт, за нашими оцінками, досягне рівня 60 млн т. Понад 95% експорту зерна здійснюється через морські порти Чорного та Азовського морів, при цьому близько 70% обсягу зерна транспортується від елеваторів до портів залізницею. Сьогодні перевезення зерна займає понад 10% від фізичного обсягу вантажних перевезень «Укрзалізниці», але при цьому приносить їй 20% всіх доходів від усіх вантажних перевезень.

Нагадаємо, що новий Договір від АТ «Укрзалізниця» на вантажні перевезення повинен вступили в дію з 1 липня 2020 року.

Інфоіндустрія