УЗА просить «зелений коридор» для зерна

Українська зернова асоціація звернулася до уряду з проханням організувати «зелений коридор» для транспортування зерна в річкові порти Дунаю через єдиний доступний шлях біля с. Паланка.

У зв’язку з агресією росії та блокадою морських портів Азовського та Чорного моря, зерновики вимушені експортувати зернові та олійні культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням в європейських портах Балтійського та Чорного морів.

Пропускна спроможність наземних та річкових переходів суттєво обмежена. Так, до 24 лютого 2022 року, зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, обсягом 5-6 млн. т на місяць. Тепер Україна через усі доступні альтернативні шляхи може експортувати не більше 1,5 млн т на місяць.

Наразі велика частина експорту зерна здійснюється через українські порти Дунаю. На жаль, один із шляхів доступу до дунайських портів – міст через Дністровський лиман пошкоджений та наразі рух залізничних вагонів та автомобільного транспорту значно ускладнений. Іншим шляхом доступу до портів Дунаю є автомобільна дорога через село Паланка (Молдова). Очікувано, ця дорога раніше не була задіяна під перевезення вантажів, відтак пропускна здатність її значно обмежена.

З огляду на вищезазначене та поточний стан справ в Україні, УЗА просить уряд створити «зелений коридор» для перевезення зернових вантажів на експорт через дунайські порти, зокрема на ділянці поблизу села Паланки.

На сьогодні експорт зернових вантажів є одним з основних джерел поповнення валютних резервів держави та фінансування роботи товаровиробників. Окрім того, Україна є ключовим гарантом продовольчої безпеки не лише нашої країни, але і всього світу.

 

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry