В Україні ранні овочі починають витісняти залишки минулого врожаю

Україна достатньо забезпечена власною плодоовочевою продукцією. Значні овочеві залишки минулого врожаю на складах вже поповнюються ранньою тепличною продукцією. Але гостро стоїть питання логістики: виробники шукають шляхи до кінцевого споживача. Про це сьогодні 26 березня повідомив Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP).

Продовольчі ринки закриті, канали збуту звузилися до супермаркетів. Люди намагаються не виходити з дому, компанії, які мали досвід доставки продуктів, переорієнтовуються на доставку до домогосподарств.

У сільгоспвиробників ще є овочеві залишки минулого врожаю, переважно овочі борщового набору, а головне вже розпочався сезон тепличних овочів та зелені, через 2-3 тижня дозріє суниця садова. Яким чином  реалізувати вищевказану продукцію стало риторичним питанням.

Всі гравці ринку будуть боротися за домогосподарства, конкуренція на цьому ринку серйозно розвивається, — говорить менеджер Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP Дмитро Ніколаєв. — Ми розуміємо, що у малих виробників і малих трейдерів немає таких можливостей по доставці, які існують у супермаркетів та які можуть швидко розгорнути такий вид сервісу
— У зоні ризику сімейні міні-бізнеси і самотні жінки-сільгоспвиробники, для яких вирощування овочів, фруктів, ягід — єдине джерело доходів. Ситуація ускладнюється тим, що дрібні виробники не готові до змін, негнучкі та не мають можливостей для відновлення і розвитку, — додає Олександра Гармаш, міжпроектний менеджер Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP.
Трейдер Андрій Тетью, директор компанії «Югторгсервіс» (Одеса), каже, що вони працюють у плановому режимі, агрегують плодоовочеву продукцію від малих фермерів.

— Минулого тижня працювали дуже інтенсивно, але зараз попит на овочі знизився, складські приміщення супермаркетів забиті продукцією, а купівельна спроможність зменшилася, — каже Андрій Тетью. — Ранні овочі починають витісняти овочі минулого врожаю. Нам цікаво формувати товарні партії молодої капусти, редиски, огірка, томатів. Важливі особливості часу: упакована продукція реалізується швидше, покупець вимагає якість, допустимий відсоток браку залишається на рівні 3%.
— Якщо попит на овочі борщового набору зберігається, то тепличні овочі не в фаворі, — каже Андрій Чорний, засновник компанії «Агрокоін» із Запорізької області. — Виробники у паніці, бо купляють слабо.
Виробники тепличних овочів Кам’янсько-Дніпровського району свою продукцію переважно реалізовували на місцевому торгівельному майданчику. Зараз майданчик зачинений, спілкування учасників тепличного бізнесу обмежено, і трейдери, користуючись ситуацією, намагаються максимально знизити закупівельні ціни.

— Тепер саме час об’єднуватися, кооперуватися, щоб створювати великі партії однорідної продукції для вигідних продажів, — наголошує Андрій Чорний. – Виробники Кам’янсько-Дніпровського району вже не говорять про прибуток, головне повернути вкладені гроші, щоб мати оборотні кошти для бізнесу. Бачу, багато Інтернет-майданчиків додали у свою лінійку товарів плодоовочеву продукцію, вони готові приймати овочі та фрукти дорожче ніж трейдери. Думаю, виробникам треба шукати такі торгові майданчики для більш вигідних продажів. Ми також бачимо активний розвиток такого сервісу, як доставка до дверей.

uhbdp.org