В 2023 році “Укрзалізниця” перевезла територією України загалом 201 260 TEU контейнеризованих вантажів, що приблизно відповідає обсягу 2019 року. Про це пише ЦТС, посилаючись на дані АТ УЗ.

 

Обсяги перевезень вантажів у контейнерах в 2023 році виявилися на 34% більшими, ніж в 2022 році, коли було транспортовано лише 150 тис. TEU. Перед тим, в 2021 році, УЗ перевезла 279,8 тис. TEU.

 

За номенклатурою товарів найбільше в контейнерах в 2023 році було перевезено зерна – 49%. Далі йдуть чорні метали – 17%, макуха – 14% та олія – 10%. Це досить нетипові товари для залізничних контейнерних перевезень в порівняні з традиційними хоперами-зерновозами та цистернами, переорієнтація викликана складнощами в експорті морем та залізницею.

 

Експортні перевезення вантажів в контейнерах в 2023 році склали 124 946 TEU, імпортні – 37 083 TEU, внутрішні – 38 387 TEU, транзитні – 844 TEU.

 

Як наголосили в “Укрзалізниці”, мова йде саме про контейнери з вантажами. Тоді як в попередні роки УЗ звітувала про контейнерні перевезення, враховуючи і транспортування порожніх контейнерів.

 

Так, з урахуванням порожніх контейнерів, в 2022 році УЗ перевезла 257,2 тис. TEU, в 2020 – 425 тис. TEU, в 2019 – 384 тис. TEU, а в 2018 – 334,9 тис. TEU.

 

 

Ключовими гравцями на ринку контейнерних перевезень залізницею також є польський оператор Laude та українська компанія “Левада-Карго”. З приватних компаній, що займаються інтермодальними контейнерами (класичними контейнерами, які можна перевозити на суднах морських контейнерних ліній), лідерство утримує компанія N’UNIT, що має термінали в Києві, Дніпрі та Харкові.

 

Трендом ринку в 2024 році може стати поява нових амбітних гравців, що викличе активізацію M&A активності в галузі. Зокрема, перспективи придбання терміналу та істотного розширення його потужностей наразі вивчає одна з найбільших фінансово-промислових груп України, що до цього не працювала в транспортному бізнесі. Ще один великий портовий оператор, який мав затверджену стратегію розвитку інленд-логістики, але був змушений зупинити її реалізацію через війну, планує “розмороження проєкту” – старт може бути дано вже в цьому році.