21.06.2022
Агро-спільнота звернулась до Уряду з пропозиціями щодо оптимізації експортних перевезень аграрної продукції залізницею.
За повідомленням на сайті асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», ГС «Всеукраїнський аграрний форум» разом із ГС «Аграрний союз України», Всеукраїнською асоціацією громад, асоціацією «Союз птахівників України», ВГО «Українська аграрна конфедерація» та ГС «Всеукраїнська аграрна рада», звернулась до Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та Міністра інфраструктури Олександра Кубракова із пропозиціями щодо збільшення експортних можливостей перевезення аграрної продукції залізничним шляхом. Нижче по пунктах:
1. Збільшення частки зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки у експорті залізницею.
Зокрема пропонується встановлення обов’язкової норми/квоти вивезення на експорт відповідних вантажів по переходу Ізов, який має широку колію до Польщі. На першому етапі пропонується встановити норму/квоту вивезення на експорт не менше 30% від місячних обсягів здачі попереднього місяця. На другому етапі планується рівномірне збільшення для виявлення максимальної спроможності вивезення експорту зернових та продуктів переробки.
2. Встановлення на період дії військового стану пріоритезації вантажів зі значною доданою вартістю.
Мова йде про надання пріоритету вивезенню олії, як товару з великою доданою вартістю для досягнення найбільших економічних ефектів для країни в цілому. Ефект для економіки при вивезенні 10 тис. тонн олії є рівноцінним ефекту вивезенню 35 тис. тонн пшениці з точки зору отриманих доходів та валютних надходжень.
3. Збільшення кількості вагонів вузької колії, що залучені до перевезень зерна, зокрема в Польщі.
Аграрні асоціації наголошують, що зараз на залізниці склалась ситуація, коли велика частина напіввагонів із вузькою колією залучені до перевезення руди, тоді як українське зерно продовжує перебувати на складах всередині країни. В той час, як світом ширяться прояви голоду, недоцільно надавати вагонам із рудою таку перевагу.
4. Відміна конвенційних заборон, що надають преференції вагонам Укрзалізниці.
Станом на 15.06.2022 діють дві конвенційні заборони щодо прийняття до перевезення приватних вагонів з перестановкою на колію 1435мм у напрямку Румунії. Натомість вагони УЗ приймаються до таких перевезень. Тобто УЗ встановила відповідні преференції для своїх вагонів. Необхідно скасувати відповідні конвенційні заборони УЗ та зобов’язати УЗ здійснювати перестановку вагонів у відповідності до черг, які сформовані як з приватних вагонів, так і з вагонів УЗ.
Читайте нас у Telegram
Пов’язані теми: