Хто ж має зайвого на агроперевезеннях і до чого це призведе

Вантажна база зернових наступного року може скоротитися вдвічі, вважає очільник Українського клубу аграрного бізнесу.

Очільник УКАБ Роман Сластьон прогнозує, що через низку факторів вантажна база для перевезення зернових наступного року може суттєво скоротитися.

Про це він повідомив в ході онлайн-конференції «Український експорт – як отримати вихід до моря?», пише Rail.insider.

Роман Сластьон зазначив, що база для перевезень зернових наступного року “очевидно буде в рази меншою”, зокрема, через зниження на 25% посівних площ озимої пшениці, меншу врожайність внаслідок скорочення  закупівель мінеральних добрив до рівня 30–40% від минулого року, а також через подорожчання логістики.

«Питання в логістиці. Ми бачимо, що вона зараз збільшилася у вартості по Україні в 3 рази до наших портів, до європейських портів – в 2 рази. Від того, що логістика з’їдає і заробляє додаткову маржу 60 – 80 доларів на тонні – це прямий збиток для сільгоспвиробника, – якщо брати поточну ціну десь близько 120 доларів за тонну кукурудзи та пшениці в центральному регіоні Україні. Збиток точно не стимулює сіяти у наступному році і, на жаль, база до перевезень в наступному році при такому підході автоматично буде зменшена десь в 2 рази. І що тоді будуть роботи перевізник Укрзалізниця і власники вагонів? Знову піднімати тарифи? Яким чином ми будемо виживати в наступному році?», – зауважив Роман Сластьон, закликавши до пошуків компромісів та балансу інтересів.

Він також попросив УЗ збільшувати пропозицію зерновозів на аукціонах.

«Заклик до Укрзалізниці – почати збільшувати пропозицію аукціонів для того, щоб збалансувати інтереси між всіма учасниками», – повідомив очільник УКАБ.

 

В свою чергу, виступаючи на конференції, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов зазначив, що тариф перевізника у вартості зернової логістики складає 10 – 12 доларів.

«Дійсно логістика для аграріїв збільшилася до 170 – 190 доларів за тонну. Проте якщо розкласти цю вартість на складові, то саме перевезення територією України залізничним транспортом на відстань 650 – 700 км, Укрзалізниця за ці послуги бере лише 10 – 12 доларів за тонну… Якщо везти зерно у вагонах УЗ, то це ще додатково від 20 до 50 доларів… Все інше – це послуги терміналів на кордоні, витрати на іноперевізників за кордоном і вартість перевалки в портах. Тому треба зосередити увагу на тому, як здешевіти ці послуги», – повідомив він.

На думку Валерія Ткачова, аграрна логістика високовартісна через те, що «інфраструктурні можливості значно менше потреб ринку». Він наголосив, що головна проблема – малі потужності європейських портів.

 

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry