Лохина – одна з найдорожчих ягід в Україні, а також лідер по зростанню кількості плантацій

Ягідний бізнес в Україні бурхливо розвивається, збільшуються насадження лохини, суниці, малини, саджають обліпиху, кизил, журавлину, жимолость. Лохина – одна з найдорожчих ягід в Україні, а також лідер по зростанню кількості плантацій. Водночас ціни на неї знижуються швидше, ніж на інші ягоди, що пов`язано з великою конкуренцією виробників.

«В Україні все більше господарств вирощують ожину, малину, смородину, полуницю, вишню, лохину на продаж. Це вигідно, якщо побудувати правильну бізнес-модель, знайти якомога більше каналів збуту», – розказала Тетяна Гетьман, керівник департаменту «Маркетинг-Аналітика» гуртового ринку «Шувар», на конференція «Ягідництво і переробка: технології та інновації».

Вирощування ягід – сезонний бізнес. Найбільше їх купують в червні-серпні. Полуниці і черешні на продаж найбільше вирощують в червні, вишні – в липні. Малина найбільший прибуток фермерам приносить в липні-серпні. Лохина – одна з найдорожчих ягід в Україні, а також лідер по зростанню кількості плантацій. Водночас ціни на неї знижуються швидше, ніж на інші ягоди. Це пов`язано з великою конкуренцією виробників. Через це з`явилося багато неякісної та невідкаліброваної лохини.

Українські мережі та виробники мають дуже низький рівень довіри один до одного, через що страждає і  якість продукції. Доробка, логістика створюють додаткову вартість, але якщо від початку продукт неякісний, то він стане тільки дорожчим, і отримати за нього справедливу ціну вже стає набагато складніше. Відповідно, коли порушена комунікація між всіма учасниками ланцюга поставок, сам фермер не розуміє, чому так сталося. Не робляться належні аналіз і висновки, щоб уникнути такої ситуації в майбутньому.

Одночасно з цим зростає рівень обізнаності українського споживача. «Насправді, він ще пробачає виробникові те, чого б вже ніколи не пробачив європейський споживач. Але ненадовго», – додала Гетьман. Збільшувати споживання вітчизняних ягід, особливо на внутрішньому ринку можна, розуміючи й використовуючи основні споживчі тренди: здоровий спосіб життя, емоційність, урбанізація, цінність часу, життя он-лайн, відповідальне ставлення до екології тощо.

ІА «Інфоіндустрія»

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry