10.01.2020
В українських супермаркетах складно знайти ніжні молоді рожеві корінці імбиру. Місцевий клімат не відповідає тропічному, але сприятливі умови для вирощування імбиру можна створити в закритому грунті. Навіть звичайний пластиковий тунель без опалення істотно покращує температурний режим, а зрошення дозволяє підтримувати оптимальну вологість грунту. У Західній Європі таку технологію почали використовувати у 2010-і роки.
Вартість «старих» кореневищ імбиру в українських супермаркетах зазвичай не перевищує позначку в 4 долари за кілограм. А скільки коштують молоді рожеві корінці? Вони ніжні і швидко, протягом тижня, псуються. Якщо на них сформується масовий попит, наприклад, в ресторанах з китайською і японською кухнею, то ціна може досягти 20 доларів за кілограм. При врожайності 10 кг з 1 кв. метра виручка з квадратного метра може скласти 200 дол. США. При цьому цілком реально виростити органічний імбир, що ще цікавіше з точки зору маржі. Детальна технологія у подарунок до Нового 2020 року – в рубриці «Нішеві культури» свіжого січневого номеру журналу «Агроіндустрія».
Експортний прорив української ягоди, що стався в 2014-2015 роках, коли поставки за кордон зросли в 11 разів, експерти пояснюють вдалим збігом обставин: закриттям російського ринку збуту, куди раніше продавалася левова частка ягід, девальвацією гривні, скасуванням європейських мит ягоду з України. Ці фактори дали можливість розвинути галузь, але вони не стабільні, і якщо виробники прагнуть залишатися на плаву, їм потрібно зміцнювати свої позиції.
Єдиною ягодою, продажі якої налагоджені на регулярній основі, є лохина. Вона ж і сама високомаржинальна культура в ягідному сегменті. Поки що в світі немає так багато країн-експортерів лохини, а попит на ягоду стабільно зростає – на сьогодні це супер-фрукт.
Практичним досвідом вирощування лохини поділився Віктор Фарафонов, директор компанії «Бетек». Про те, які нюанси варто враховувати при закладанні плантації, він розповів на III Міжнародній конференції «Ягідництво і переробка: технології та інновації», що пройшла 12-13 грудня у Рівному. Детальніше – у рубриці «Історії успіху».
Наближається до завершення черговий звітний період роботи з вітчизняними фермерами Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP). Консультанти та партнери активно допомагали агровиробникам. Навчання, консультації, фінансова підтримка у вигляді грантів, закордонні тури і поїздки, просування і маркетинг – всі ресурси спрямовані на підвищення бізнес-грамотності сільгоспвиробників півдня України. Підсумки останніх років роботи підбив менеджер проекту Дмитро Ніколаєв в рубриці «Ексклюзив».
Залишайтесь з нами у Новому 2020-му році!
Редакція журналу “Агроіндустрія”
Читайте нас у Telegram