26.04.2025
Різниця у вартості залізничних перевезень до портів Південний, Одеса та Чорноморськ зумовлена інфраструктурними обмеженнями, а не наданням преференцій певним портам. Про це у кулуарах Міжнародної конференції «Black Sea Grain.KYIV» 24 квітня розповів заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, пише Rail.insider із посиланням на Latifundist.
«Це питання технології перевезення. У нас сьогодні є два шляхи доставки вантажів залізницею до морських портів України. Перший шлях — за маршрутом Помічна—Колосівка, це через відбудований у січні 2025 року залізничний міст біля Вознесенська. Інший — за маршрутом Помічна—Подільськ», — пояснив Валерій Ткачов.
Він зазначив, що наразі вантажі до порту Південний прямують коротшим маршрутом Помічна—Колосівка (через Вознесенський міст), тоді як порти Чорноморськ і Одеса обслуговуються через Подільськ. Це пов’язано з обмеженою пропускною спроможністю маршруту Помічна—Колосівка, яка ще зменшилася через системні удари по енергетичній системі, що спричинило обмеження в електроживленні дільниці.
Внаслідок агресії РФ зазнала руйнування значна кількість об’єктів енергетики, що призвело до нестабільної роботи енергосистеми України, зокрема в Одеському, Миколаївському та Кіровоградському регіонах.
«Ми менше фізично пропускаємо там потягів протягом доби, ніж було раніше», — додав Валерій Ткачов.
Що ж до можливості змінити маршрути або надати додаткові знижки на перевезення до інших портів, то Валерій Ткачов зауважив, що Укрзалізниця не має фінансової можливості надавати такі знижки через дефіцит бюджету, який на початок року становив 24 млрд грн.
Читайте нас у Telegram
Пов’язані теми: