Системність поставок та вміння фермера чекати на гроші – складові успішного збуту

 

Аби отримувати стабільні прибутки, необхідно будувати системний бізнес. Виробник в системному бізнесі, перш за все, досконало знає вимоги потенційного клієнта, чітко розуміє, який обсяг продукції потрібен замовнику та докладає максимум зусиль, щоб отримати максимальну товарність. Про це під час конференції  “Переробка плодоовочевої та ягідної продукції. Сучасні тренди”, що відбулася 27 вересня в Миколаєві, повідомила Тетяна Гетьман, керівник департаменту “Маркетинг-Аналітика” оптового ринку “Шувар”.

Як розповіла експертка, успішна системна бізнес-модель працює наступним чином. По кожному напрямку, по кожному каналу збуту фермер отримує так звану специфікацію, навколо якої і об’єднуються члени кооперативу. Виробники мають чітке розуміння всіх процесів в ланцюзі постачання, що відбуваються з продуктом на кожному етапі. Сортування, глибока переробка, упаковка, логістика тощо. Фермеру потрібно, перш за все, запросити специфікацію, критерії якості, графік поставок та об’єктивно оцінити свої можливості щодо виконання обов’язків з плану постачання. До речі, в таких бізнес-моделях також є посередники, але вони виконують логістичну функцію, а не функцію посередника. Гроші кооператив отримує після того, як кінцевий споживач відкрив гаманець та витратив гроші на продукт. Тобто всі учасники зацікавлені в цьому ланцюгу. В Україні ж фермер втрачає відповідальність за свій продукт одразу на полі, продаючи 80% продукції за готівку. Після того, як фермер передав свій продукт трейдеру, він вже забув про нього, тобто він не знає, в якому вигляді споживач  отримав цей продукт, чи задовільнив він його чи ні, що треба зробити для того, щоб покращити враження від продукту.

– Виробник в системному бізнесі готовий працювати  на умовах фіксованої ціни з переробниками та експортерами. Це одна з головних умов виходу на нові ринки чи канали збуту, – підкреслює Тетяна Гетьман. – Головне в системному бізнесі – це системність поставок та вміння фермера чекати на гроші. В системі повернення грошей при роботі з супермаркетами затримка грошей може відбуватися від трьох тижнів до трьох місяців. Треба бути готовим до цього та розуміти, що 100% продажів не існує.  Якщо щось зламане, брудне, гниле не пішло на свіжий ринок, це зовсім не означає, що його можна переробити та продати в іншому вигляді. Розраховуйте на те, що цю продукцію прийдеться утилізувати, а її вартість увійде в собівартість всієї вашої продукції, вона просто стане дорожчою. Що стосується компаній переробників, то тут треба вести діалог з ними і розуміти, що насправді їм потрібно. Переробка – це завжди окремий бізнес і він диктує свої правила гри.

Конференція “Переробка плодоовочевої та ягідної продукції. Сучасні тренди” була організована Благодіним Фондом “ЛАСКА” в рамках Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP), який фінансується Урядом Канади.

ІА “Інфоіндустрія”

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry