27.11.2019
Нещодавно Верховна Рада остаточно затвердила бюджет 2020 року. Добре те, що у прийнятті даного рішеня були дотримані терміни передбачені законодавством. Це надасть можливість вчасно прописати в підзаконних актах ефективне і правильне використання цих коштів в наступному році.Тим не менш сам прийнятий бюджет не дає нам достатньої впевненості, що програма нашого уряду, яка була попередньо погоджена, буде успішно реалізована. Йдеться про наступні питання: розвиток аграрного сектору, соціальний захист нашого населення та впевненість у тому, що наша країна зможе повернути запозичені величезні фінансові ресурси своїм кредиторам. Все це не надає враження, що наступний рік стане вершиною процвітання та покращення умов життя нашого населення.
Зупинимось хоча б на коштах, які виділять для розвитку аграрно-промислового комплексу нашої держави. Є прописані законодавчі норми, які передбачають, що не менш ніж 1% бюджету має бути використаний на підтримку сільськогосподарського виробництва країни. Якщо дотримуватись цієї норми, то ми повинні були мати близько 8,5 млрд. грн. Наразі лише 4.240 млрд. грн. наші аграрії можуть використати для того, щоб хоч підтримувати аграрну галузь у такому вигляді, якому вона є зараз.
Взагалі зникла підтримка національного виробництва сільськогосподарської техніки, яку охоче купують наші фермери, тому що вона є значно дешевшою за іноземні аналоги та не менш якісною. Також прибрали підтримку розвитку сільськогосподарської науки. Є багато запитань стосовно інших програм підтримки які були запорукою стабільного поступового розвитку, але у новій редакції їх немає. Такі речі можуть негативно впливати як на аграрну галузь так і на загальний розвиток економіки країни.
На наш погляд давно назріла потреба систематизувати питання державної підтримки розвитку агропромислового комплексу, зробивши її прогнозованої та реально доступною для кожного господарства. Українська аграрна конфедерація кілька разів за останні 10 років виносила на розгляд депутатів і членів уряду пропозиції, щоб на законодавчому рівні прописати розподіл суб’єктів господарювання в аграрній сфері. Тобто структурувати їх за принципом мале, середнє та велике сільськогосподарське підприємство. Залежно від цих категорій сформувати систему державної підтримки та систему оподаткування, прописати це в законах і забезпечити незмінність принципів мінімум на 5 років. Це дозволило б оминути проблеми, які існували в продовж останніх років, коли більшість суб’єктів господарювання не встигали перереєструватись та правильно подати заявку на отримання субсидій у той час, як великі підприємства забирали значну частку цих коштів.
Наступний рік може стати роком суттєвого падіння усіх показників і ми мусимо це мати на увазі. Професійні громадські об’єднання повинні піднімати навколо цього чимало дискусій і залучати до них наших високо посадовців, щоб внести корективи в бюджет, поки це ще можна зробити.
ІЦ УАК
Інфоіндустрія
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: