Українські переробники відчувають дефіцит якісного органічного зерна

Більшість органічної продукції "Сквирського комбінату хлібопродуктів" продається за кордон. Обсяги експорту постійно зростають. Цього року підприємство уже відвантажило 395 т круп та пластівців. Основні проблеми органічного виробництва та експорту - висока вартість лабораторних аналізів, часові затрати на підготовку виробничих ліній та сертифікацію готової продукції, а також дефіцит якісної сировини для переробки.

Вартість перевірки продукції на відповідність вимогам Органік Стандарт суттєво впливає на ціну продукції для кінцевого споживача. Перевірка однієї партії готової продукції коштує 700 євро. Враховуючи, що контракти, як правило, починаються з невеликих партій по 2-3 т, а при існуючій вартості аналізів це виходить дуже дорого. Про це розказала Ірина Фаріон, спеціаліст з експорту ТОВ «Сквирський комбінат хлібопродуктів» під час VI Міжнародної конференції «Органічна переробка та збут».

Посилений контроль саме української органіки почався з 2016 року через недобросовісних постачальників органічної продукції. «Це призвело до подорожчання продукції, тому часто наші потенційні покупці змушені відновитися від купівлі», — пояснила вона. Ще одна проблема органічних переробників — дефіцит сировини належної якості.  «Дуже важко знайти якісне зерно», — зазначила Фаріон.

Цього року закордонні поставки комбінату склали 395 т продукції. Продукція постачається в основному в мішках. Експорт органічної продукції підприємство розпочинало з партії в 21 т у 2015 році. Минулого року відвантажили 325,7 т.

Найбільше органічних круп комбінат продає у Польщу, там є складські приміщення. У Німеччині продукція продається в магазині для вихідців з колишнього союзу. Деякі країни, наприклад Грузія, не потребують транзакційного сертифікату.

Крім органічних круп та пластівців «Сквирський комбінат хлібопродуктів» виробляє безглютенову продукцію. «Для нас це великий плюс — паралельно з безглютеновою продукцією пропонуємо органічну. Саме разом з нею зазвичай і купують органіку», — поділилася спікер.

Органічна продукції дорожча традиційної приблизно на 50%. На внутрішньому ринку вона продається в дуже незначних обсягах. Грає роль і  погана обізнаність  і низька купівельна спроможність українців, переконана спікер.

ІА «Інфоіндустрія»