12.12.2019
Українські виробники ягід ще досі не реалізували себе в сегменті свіжої продукції. Щоб бути конкурентоспроможними на світових ринках, потрібно в першу чергу підвищувати ефективність ягідного виробництва. Також українським виробникам потрібно працювати з креативністю, без цього буде дуже важко відрізнятися від інших.
Про це розказала Ірина Кухтіна, керівник Асоціації «Ягідництво України», під час III Міжнародної конференції «Ягідництво і переробка: технології та інновації». Експорт ягід з України почав стрімко зростати починаючи з 2014-2015 років – поставки зросли в 11 разів. На це вплинуло декілька факторів. «Головний чинник – це девальвація, другий чинник – відміна євпропейськими країнами ввізних мит на українські червоні ягоди, третій чинник – велика кількість свіжої суниці йшла на Росію. Жоден з цих чинників не є сталим. Вже цього року коли гривня укріпилася, це стало ударом для експортерів, їхня прибутковість впала», – пояснила Кухтіна.
Тому для збільшення конкурентоздатності українським виробникам потрібно в першу чергу підвищувати ефективність виробництва. «Ми ще не реалізували себе в сегменті свіжої продукції», – зауважила вона. Деякі сегменти (кондитера, печиво) вже успішно вийшли на закордонний ринок. Це можна використати – варто збільшувати ягідний компонент в цих продуктах.
Українські ягоди переважно продаються без будь-якої інформації про країну походження або ж як європейська продукція. Тому що, якщо за рахунок переробки, пакування додається 40% вартості, продавець вправі змінювати країну-походження, тобто маркувати по суті українську ягоду як польську чи голландську. Тож українським виробникам варто подбати про брендування продукції. «Чилі, Сербія – мають власний бренд по фруктах і ягодах окремо», – зауважила експерт.
Великі можливості для ягідників є і на внутрішньому ринку, переважно за рахунок подовження сезону, випуску більшої кількості продуктів, що містять ягоди, переконана Кухтіна.
ІА «Інфоіндустрія»
Читайте нас у Telegram