В Україні ймовірне скорочення обсягів виробництва продукції з високою доданою вартістю

В наслідок пандемії очікується зростання рівня національного протекціонізму в усьому світі, адже питання продовольчої безпеки є ключовим в кожній державі. Очікується нестабільність ланцюгів постачання та перебої в логістиці. Сучасна глобальна економіка стала залежною від роботи “ін тайм” – багато компаній з галузі аграрної працювали з мінімальними запасами.

Про це розказала Ольга Трофімцева, колишня в.о. міністра аграрної політики та продовольства України, під час вебінару «Аграрна політика в період економічної кризи: Act fast and do whatever it takes» 13 квітня.

Протягом карантину спостерігалися стрибки попиту на окремі види продукції. “Вони були викликані виключно панікою, але вона була короткостроковою. Ці коливання не вплинуть на обсяги торівлі/оббігу в супермеркатах”, – пояснила Трофімцева.

Мережі є тією часткою АПК, яка у виграші від ситуації, що склалася в умовах пандемії. “У них зменшення конкуренції за рахунок закриття ринків, тож рітейл іноді ставить не дуже вигідні умови постачальникам. В цьому випадку потрібен певний вплив держави”, – додала вона.

Ольга Трофімцева переконана, що існує висока ймовірність зменшення обсягів виробництва продукції з високою доданою вартістю – фруктів, овочів тощо. “Загалом говорячи про АПК, на посівну, виробництво олійних і зернових, криза вплине не так критично. Але виробничі процеси в галузях плодівництва, садівництва відрізняються, потребують багато робочої сили. Одна з гарячих тем європейських фермерів – чи буде можливість залучити робочу силу з поза меж ЄвроСоюзу. Єврокомісія якраз над цим працює. Ці сигнали є негативними для українських фермерів з боку держави потрібні рішучі кроки для забезпечення робочої сили в галузях виробництва ягід та фруктів”, – розказала експерт.

Слід очікувати цінові стрибки і падіння через зміни в попиті/пропозиції. Відбувся зсув в секторах: частка споживання споживання продуктів споживання HoReCa була останнім часом більшою, ніж просто у рітейлі. Зниження попиту з боку HoReCa не може бути компенсованим просто споживанням продуктів у мережах.

 

ІА “Інфоіндустрія”

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry