Вітчизняні борошномели змушені купувати пшеницю в Білорусі

Українські борошномели не можуть зараз купувати вітчизняну продовольчу пшеницю 2 класу через один дуже суттєвий чинник — «немає її пропозиції на ринку, от і все». Тому мукомоли працюватимуть із тим зерном, яке сьогодні на ринку є.

«У помольні партії додаватимемо більший відсоток трійки. Використовувати ферментні препарати для підтримки якості, можна закуповувати високоякісну пшеницю за кордоном. У будь-якому разі, без борошна хлібопекарів не залишимо», — розказав Родіон Рибчинський, директор Спілки «Борошномели України», в інтерв’ю Elevatoris.com.

Він додає, що на Чернігівщині деякі борошномели вже ведуть закупівлі продовольчої пшениці 2 класу з Білорусі. З листопада 2020 року по травень 2021 року в Україну імпортували приблизно 40 тис. тонн пшениці. Нинішнього маркетингового борошномельного року, з урахуванням низької якості врожаю і зростання напруги у відносинах із сусідньою Білоруссю, ситуація може виявитися набагато складнішою. До цього потрібно додати також і ціновий фактор — світові ціни на пшеницю продовжують впевнено зростати. Цьогріч в виробництві борошна буде використовуватися більше пшениці 3 класу. А ось самим борошномелам і пекарям підняти ціни на свою продукцію всередині країни не так вже й легко.

«Хлібозаводи споживають 85% борошна, виробленого на млинах. І приблизно такі ж обсяги виробленої продукції — 85% — хлібозаводи реалізують усередині країни через торгові мережі. Торгові мережі ж встановили таке правило: ціну на товар не можна змінювати більш ніж на 5% протягом наступного за оголошеним місяцем. Тобто, умовно кажучи, щоб підняти ціну в грудні на 5%, хлібозавод має сповістити торговельну мережу на початку листопада. Відповідно, хлібозаводи нам кажуть: «Ми не братимемо у вас за такою ціною». Борошномели, відповідно, не можуть закуповувати, тому що у нас у ціні від 89% до 92% собівартості борошна — це вартість зерна», — пояснює ціновий цугцванг Родіон Рибчинський.

Він також каже, що існування вітчизняних переробників сильно отруює ще й «сірі» ринки пшениці та борошна — «у них є конкурентна перевага перед «білими» підприємствами».Низька якість урожаю, непрозорість запасів, високі ціни на пшеницю та конкуренція з боку «сірого» ринку — так замикається коло для українських виробників борошна.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry