Вітчизняні тваринницькі ферми працюють без прибутків

Основна маса великих, середніх і малих тваринницьких ферм працюють «у нуль» або «в мінус», – заявляють керівники галузевих асоціацій у тваринництві. Підприємства тваринництва є постачальниками сировини чи не для 90% переробників, тож м’ясна і молочна галузі є заручниками цієї ситуації. Однією з головних причин збитковості тваринницького бізнесу називають низьку закупівельну ціну на сировину. Галузеві асоціації тваринників і свинарів розгойдують тему підвищення закупівельних цін для виведення бізнесу в тваринництві «хоча б у нуль». Проте сподіватися на лобістів підвищення цін – це хибний шлях розвитку тваринництва.

Таку думку висловив Микола Бабенко, генеральний директор Центру підвищення ефективності в тваринництві та виконавчий директор Асоціації «М’ясної галузі», повідомляє ІА «Інфоіндустрія» з посиланням на Landlord.

«По-перше, переробні підприємства в Україні закуповують свиней і сире молоко за одними з найвищих у світі цінами. По-друге, безпідставне, не пов’язане зі зростанням платоспроможності населення підвищення цін – це шлях в нікуди», – зазначив експерт. Такі кроки відразу позначаються на кінцевій продукції – м’ясі, ковбасах, сирах та інших продуктах переробки м’яса та молока. Обсяг споживання м’яса і молока різко падає, у м’ясних і молочних продуктах зростає частка низькоякісної сировини, і про конкурентоспроможність на європейському ринку, та і на внутрішньому в конкуренції з продуктами з ЄС, говорити не доводиться. Споживання молока і м’яса в Україні вже вдвічі менше від потреби людини.

Альтернативним і єдиним вірним рішенням проблеми має стати підвищення ефективності у тваринництві, усунення перевитрат та зменшення собівартості, підвищення рентабельності за рахунок менших витрат, створення партнерських, прогнозованих, довгострокових відносин між виробниками і переробниками. «Рівень споживання м’яса і молока в Україні вдвічі-тричі нижчий за західноєвропейський чи північноамериканський, замість консолідації, відновлення конкурентоспроможності тваринництва ми перебуваємо у безкінечному стані протиставлення виробників до переробників, перетягування канату між ними. Виробників згуртовують не на підвищення ефективності, зниження собівартості, а проти переробників. У такій ситуації не може бути переможців, а найбільше втрачає український споживач», – підсумував Микола Бабенко.

ІА «Інфоіндустрія»

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry