Здорожчення імпортних добрив погіршується нестачею водіїв в Україні

На світовому ринку добрив намітились дві тенденції:

  • Подорожчання фосфорних добрива
  • Укріплення цін на азотні.

Моноамонійфосфат (МАР) у Бразилії подорожчав до 580 дол. США за тону (CFR), повідомляє Argus. Продажі МАР активізувалися, було придбано 40 тис. т. російського продукту за 575-580 дол. США за тону на умовах CFR з відвантаженням в червні та липні 2024 р. Верхня межа цього діапазону на $5/т вище максимального рівня котирувань для бразильського ринку в середині тижня.

Продукт тепер пропонується за 585 дол. США/т, CFR.

Зростанню цін сприяло сезонне підвищення попиту, обмежена пропозиція, а також менш активне постачання МАР в першому кварталі у порівнянні з попередніми сезонами.

Також Південна Півкуля перейшла у фазу активних закупівель добрив для внесення в вересні-жовтні, адже зараз там почався зимовий період. Бразилія, Аргентина та Чилі закуповують сульфат амонію та карбамід. Ціна карбаміду на початку червня в Бразилії досягла рівня 340 дол. США/т, CFR.

Зазначимо, що аналогічні ціни (340-345 дол. США/т, CFR) спостерігаються в Румунії та Болгарії. При тому, попит реагує на здорожчення кволо, але продажі є.

На Чорному морі ціна на карбамід зросла слідом за ціновим стрибком в Єгипті. Не виключено, що тут зіграло свою роль скорочення присутності іранського продукту в регіоні Середземномор’я.

В цілому, зростання цін на карбамід в регіоні Середземномор’я відгукується з кон’юнктурою країн ЄС, де хоч і міжсезоння, але закупки тривають, на фоні зростання ціни на газ.

Для України це означає, що ціни на імпортований карбамід вже не будуть, як багато хто очікував 18000 грн/т, з ПДВ в порту, радше 19000-20000 грн/т, бег, в порту.

Слід зазначити, що імпорт з Болгарії значно ускладнився, адже після 18 червня багато водіїв не хочуть їхати в рейс, адже з Болгарії майже всі поставки ведуться автотранспортом або з самої країни або з портових причалів.

Таким чином, в Україні на загальний тренд здорожчення добрив наклались проблеми мобілізації, які тільки послабили логістику добрив, здорожуючи та затягуючи її.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry